فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد؛

خودکفایی «ندسا» در تولید تجهیزات نظامی

دریادار تنگسیری با بیان اینکه امروز در زمینه تسلیحات تجهیزات هیچ‌گونه وابستگی نداریم، گفت: رزمندگانی که از قایق ماهیگیری برای مقابله با دشمن استفاده می‌کردند، امروز به یاری خداوند، موشک و پهپاد تولید می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ - 06December 2022

خودکفایی «ندسا» در تولید تسلیحات نظامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (سه‌شنبه) در جشنواره «مالک اشتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه»، اظهار داشت: اگر ما در دوران دفاع مقدس به رژیم بعثی در شمال شمال خلیج فارس و خورعبدالله، با قایق‌های ماهیگیری که روی آن‌ها سلاح قرار داده بودیم، ضربه زدیم؛ این سلاح ما نبود که به بعثی‌ها ضربه زد، بلکه این موضوع ناشی از ایمان و معنویت ما بود.

سردار تنگسیری افزود: در همان دوران، در یک‌ سال و نیم درگیری ما با آمریکایی‌ها در خلیج فارس، ما افتخار می‌کنیم تنها نیرویی بودیم که تیر به آمریکایی‌ها انداخته و سیلی محکمی بر صورت آن‌ها زدیم؛ اگرچه ۹ شهید را نیز در این درگیری نابرابر تقدیم کردیم، اما در واقع شش عملیات موفقیت‌آمیز را علیه آمریکایی‌ها انجام دادیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: ما هرگاه در هرکاری اگر تنها خودمان را ببینیم، قطعاً شکست خواهیم خورد؛ ما همیشه و همواره باید لطف خدا را یادآوری کنیم.

وی با اشاره به تاریخچه حضور بیگانگان در خلیج فارس، گفت: در سال ۱۵۰۸ میلادی پرتغالی‌ها هزار و ۸۰۰ مایل دریایی را طی کرده، به خلیج‌ فارس آمدند و در جزیره‌ای مستقر شدند؛ آن‌ها قلعه‌ای را در آن‌جا ساختند که ۳۵ سال ساخت این قلعه طول کشید؛ لذا این موضوع نشان‌دهنده اهمیت منطقه خلیج‌ فارس است؛ همچنین پرتغالی‌ها ۲ قلعه دیگر در منطقه ساختند و یک مثلثی تشکیل دادند و ۱۱۷ سال در منطقه ماندند.

سردار تنگسیری ادامه داد: بعد از پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها آمدند و تا اوایل قرن بیستم در منطقه خلیج فارس ماندند و بعد هم آمریکایی‌ها آمدند و تا به امروز در این منطقه حضور دارند؛ لذا این موضوعات از اهمیت منطقه خلیج فارس حکایت دارد.

فرمانده ندسا با بیان این‌که درگیری ما در دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه خلیج فارس، از سکو‌های نفتی ما آغاز شد، گفت: در آن شرایط درحالی که ما دست خالی بودیم، صدام سکو‌های نفتی ما را هدف قرار داد؛ اما با وجود این، یک‌ روز هم در این دوران، صادرات نفت ما قطع نشد؛ همچنین در یک‌ سال و نیم درگیری ما با آمریکایی‌ها در خلیج فارس، ۶۰ فروند از کشتی‌های ما هدف قرار گرفت؛ اما غیرت ایرانی ما اجازه نداد که دشمنان دست‌های ما را ببندند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران حکومت پهلوی، بهترین موشکی که در ایران وجود داشت، موشک دریایی «هارپون» بود که تنها ۴۰ کیلومتر برد داشت و پشت سر این موشک هزاران مستشار خارجی نان می‌خوردند؛ اما امروز افتخار می‌کنیم که در نیروی دریایی سپاه، موشک‌هایی با برد ۱۰ کیلومتر تا ۲ هزار کلیومتر و همچنین شناور منحصربه‌فرد شهید سلیمانی را طراحی می‌کنیم و می‌سازیم. امروز ما افتخار می‌کنیم که شناورها، موشک‌ها و پهپاد‌های ما ایرانی است؛ این در حالی است که دشمن می‌خواهد مانع پیشرفت ما شود.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه امروز در زمینه تجهیزات نظامی، هیچ‌گونه وابستگی نداریم و رزمندگانی که از قایق ماهیگیری برای مقابله با دشمن استفاده می‌کردند، امروز به یاری خداوند دارند خودشان موشک و پهپاد تولید می‌کنند، افزود: پهپاد‌هایی را که ما از دشمن غنیمت گرفتیم، مهندسی معکوس کردیم و از روی آن پهپاد جدیدی طراحی و آن را بهینه کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: به اذن خداوند، هر مأموریتی را که به ما واگذار کردند، انجام دادیم؛ اما ما نبودیم که این مأموریت‌ها را انجام دادیم، زیرا هرقدمی برداشتیم، دیدیم که ۱۰ قدم برداشته شده است؛ بنابراین اگر اعتماد و توکل ما به خدا باشد، پیروز می‌شویم.

وی با بیان این‌که خداوند به وعده‌هایی که به ما داد، عمل کرده است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، مزدوران بعثی ۲۵ شهر ما را اشغال کرده بودند، درحالی ما دست خالی بودیم و برخی با تفنگ شکاری به آبادان آمده بودند؛ اما خداوند به ما وعده داده بود که ما پیروزیم؛ لذا امروز باید ببینیم که صدام کجاست و امام خمینی (ره) کجاست؟

سردار تنگسیری افزود: دشمن این نکته را می‌داند که ما تا زمانی توکل به خدا و معنویت داریم، خدا هم ما را پیروز می‌کند و این مؤلفه بیشتر از تسلیحات و تجهیزات نظامی در این پیروزی اثرگذار است؛ این درحالی است که دشمنان امکاناتی فراتر از امکانات ما دارند؛ اما از ایمان و معنویت برخوردار نیستند؛ لذا قطعاً در برابر ما ناموفق خواهند بود.

فرمانده ندسا با تأکید بر این‌که امروز ما در عرصه پیشرفت قرار داریم و دشمن می‌داند که توان درگیری رودررو با ما را ندارد؛ لذا جنگ نرم را بر ما تحمیل کرده است، گفت: امروز ما باید بصیرت داشته باشیم؛ چراکه ما هربار می‌خواهیم به خیمه‌گاه دشمن بزنیم و آخرین عمود را بکِشیم، دشمن جنگ نرم را علیه ما تشدید می‌کند. این درحالی است که در حوادث اخیر شاهد بودیم که وقتی رئیس جمهور ما با اقتدار در سازمان ملل متحد حضور یافته بود، دشمن شهر‌های ما را درگیر اغتشاشات کرد.

وی تأکید کرد: امروز کشور ما از لحاظ تجهیزات نظامی هیچ‌گونه نیازی به بیگانگان ندارد؛ چون دشمنان می‌دانند که ما در جنگ نظامی، هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ دقت تجهیزات، از آن‌ها برتری داریم؛ لذا از ما ترس و واهمه دارند؛ و وقتی ما در خلیج فارس و تنگه هرمز در مقابل یک ناو قرار می‌گیریم و به آن هشدار می‌دهیم، مطابق هشدار ما عمل می‌کند؛ همچنین وقتی پهپاد ما بالای سر دشمنان قرار می‌گیرد، آن‌ها از ما خواهش می‌کنند که بالای سرشان نرویم.

دریادار تنگسیری در واکنش به این‌که دشمنان، خلیج فارس را آب‌های بین‌المللی می‌دانند، تصریح کرد: در خلیج فارس، آب بین‌المللی نداریم؛ آب‌های خلیج فارس یا برای ما و یا برای کشور‌های منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عامل اصلی موفقیت ایران در عرصه دریا مقابل بیگانگان خصوصاً آمریکایی‌ها را معنویت دانست و خاطرنشان کرد: خداوند عنایت کرد و ۲ بار آمریکایی‌ها و ۲ بار انگلیسی‌ها در مقابل ما زانو زدند و اشک ریختند؛ بنابراین اگر ما در معنویت و بصیرت خود سست شویم و خیال کنیم که تنها با تجهیزات نظامی می‌توانیم مقابل دشمن ایستادگی کنیم، راه را اشتباه رفته‌ایم؛ اما ما در این راه پیروز هستیم؛ چون تضمین آن، خون شهدای ما است.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار