مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان

«تمنایی» گفت: سی و چهارمین جشنواره تئاتر از 18 تا 21 آذر در اصفهان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 06December 2022

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان برگزار خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «علی تمنایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اظهار داشت: ایران اسلامی کشوری با مردمان انقلابی است و حوادث اخیر گذراست، امیدوار هستیم این گونه مسائل و شرایط باعث اعتلای فرهنگی و افزایش بصیرت و آگاهی مردم شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد هنرمند در این فضا به دیگران توهین و اهانت می‌کنند و می‌خواهند مردم در صحنه نباشند، عنوان کرد: اصفهان ظرفیت خوبی برای کارهای هنری و فرهنگی دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در آخرین دیدار با مردم اصفهان، این شهر را «شهر هنر» نامیدند چرا که هنر اصفهان و اصفهانی‌ها زبانزد خاص و عام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص روند برگزاری جشنواره تئاتر تصریح کرد: این جشنواره با همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی ‌و ورزشی شهرداری اصفهان، شرکت آبفا استان اصفهان،مرکز هنرهای نمایشی استان اصفهان، حوزه هنری استان اصفهان مرکز هنرهای نمایشی کشور برگزار می‌شود.

تمنایی با اشاره به اینکه سی و چهارمین جشنواره تئاتر اصفهان از چهارم مرداد امسال کلید خورد، افزود : از بین 18 اثر ارسالی به دبیرخانه تئاتر استان اصفهان و  پس از  اینکه این آثار توسط شورای بازبینی و مورد بررسی قرار گرفت 8 اثر به جشنواره برای اجرای صحنه‌ای راه یافتند.

وی در خصوص اولویت‌های پذیرش آثار نمایشی اضافه کرد: همگرایی ملی و شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، آثار نویسندگان ایرانی و بومی و مسایل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و شیوه‌های تئاتر روز دنیا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: سی و چهارمین جشنواره تئاتر از 18 تا 21 آذر سال جاری و اختتامیه آن در تالار هنر برگزار خواهد شد.

تمنایی با اشاره به اینکه 18 اثری که به دبیرخانه جشنواره تئاتر رسید، شش اثر از نجف‌آباد، پنج اثر از اصفهان و سه اثر از شاهین‌شهر و همچنین شهرستان‌های خمینی‌شهر، لنجان، نائین و گلپایگان هر کدام یک اثر نمایشی در این دوره داشتند، افزود: بل و اختراع دردسرسازش، خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند، میش و سوزوکی، گالیله، چاقوی دم کرده شب، مرگ نا به هنگام یک خیار، قصه ظهر جمعه و پیله‌ام در کرم‌های ابریشم از جمله آثار پذیرفته شده‌ای هستند که توسط هیات داوران و بازبینی انتخاب شدند که چهار  اثر آنها از شهر اصفهان، سه  اثر از نجف‌آباد و یک اثر از شاهین‌شهر هستند.

وی در خصوص برنامه‌های جنبی این رویداد هنری سالانه در اصفهان عنوان کرد: اجرای خیابانی، برگزاری و کارگاه آموزشی با حضور «مصطفی محمودی» رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با حضور تئاتر فعالان اصفهان از جمله این برنامه‌ها در حاشیه جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه هنر یک شهرستان این است که از تمام ظرفیت استان برای نمایش استفاده کند، ابراز داشت: سال گذشته 19 اثر و امسال 18 اثر به جشنواره راه یافتند که میانگین سنی کارگردان‌های آنها 20 تا 22 سال است و از زمره کارهای خوب و با کیفیت به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار