مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان:

عدالت‌خواهی شعار مختص به روز دانشجو است

حجت‌الاسلام «فرهنگیان» با بیان اینکه عدالت‌خواهی شعار مختص به روز دانشجو است، گفت: عدالت به این معناست که هرکسی و هر چیزی در جای خود قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 08December 2022

دانشگاه مبدا تحول استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباسعلی فرهنگیان»‌ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: دانشجو از موثرترین اقشار و به فرموده شهید بهشتی موذن جامعه است که اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهنگیان از دانشگاه به عنوان مبدا تحول نام برد و اضافه کرد: این تحول توسط انسان عاقل، حکیم، خردمند و خردورز ایجاد می‌شود.

وی روز دانشجو را روز استکبارستیزی برشمرد و گفت: استکبار تنها اعتقاد خود را صحیح می‌داند و به احدی اجازه فکر و سخنی غیر از خود نمی‌دهد و با تعرض و هتاکی و تکبر، مخالف خود را از پیش رو بردارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان با بیان اینکه عدالت‌خواهی شعار مختص به روز دانشجو است، تاکید کرد: عدالت به این معناست که هرکسی و هر چیزی در جای خود قرار گیرد.

حجت‌الاسلام فرهنگیان با بیان اینکه در هیچ کشوری بدون رعایت قوانین آن کشور، نمی‌شود زندگی کرد، افزود: کسی که تن به قانون ندهد، نباید دم از عدالت و استکبارستیزی بزند. کسی که مطالبه آزادی می‌کند، باید همان حقی را که برای خود می‌پسندد، برای دیگران هم قائل باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه حرمت دانشجو به دلیل عقل و منطق او است، اضافه کرد: کسی که حرف برای گفتن دارد، از چارچوب احترام خارج نمی‌شود.

حجت‌الاسلام فرهنگیان افزود: در حوادث اخیر اعتراضات و مطالبات بسیاری را شاهد بودیم که نمی‌شود همه آن را باطل و یا همه آن را حق دانست. بخشی از این مطالبات حق است و مسئولان وظیفه حل آن را دارند.

وی با یادآوری اینکه دشمن دلسوز ملت ایران نیست، اظهار داشت: خانواده‌ای که توان حل مشکلات خود را ندارد، دیگران به حریم خصوصی آن ورود می‌کنند.

حجت‌الاسلام فرهنگیان افزود: دانشگاه محور توسعه کردستان است و اگر گرفتار حاشیه شود و از علم باز بماند، به توسعه استان و همه مردم استان خیانت شده است.

وی اضافه کرد: برخی به اسم دانشجو و کُرد حرف‌هایی می‌زنند که بیشترین ضربه را به این دو می‌زند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها