وقتی ضدانقلاب از فاشیسم به جنون و توهم می‌رسد!

ضدانقلاب در روز‌های اخیر و به طور ویژه با ناکامی در فراخوان سه روزه، از فاشیسم به رمانتیسم و توهم رسیده که این یکی از خاصیت‌های دیکتاتوری است.
کد خبر: ۵۶۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 08December 2022

وقتی ضدانقلاب از فاشیسم به جنون و توهم می‌رسد!

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ناآرامی‌های اخیر علاوه بر آسیب‌های مادی و معنوی فراوانی که در سطح داخلی و بین‌المللی به کشور وارد کرد، دستاورد‌ها و نقاط مثبتی نیز داشت که یکی از آن‌ها، عیان شدن شدت عداوت و حماقت دشمنان ایران اسلامی است که بایستی در فضای رسانه‌ای به خوبی تبیین شود.

ضدانقلاب در حوادث اخیر نشان داد برای پیشبرد اهدافش، هیچ اقدامی حتی رساندن آسیب جانی و مالی به مردم ایران را خط قرمز نمی‌داند که یک نمونه آن را در تصویری که شبکه منوتو از تهدید یک مغازه‌دار به آتش زدن مغازه‌اش به عنوان «ابتکار برای پیوستن به اعتصابات» منتشر ساخت، می‌توان مشاهده کرد.

جعفر حسن‌خانی تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این تصویر معتقد است: «جنبش فاشیسم اساساً پدیده مدرن است و زمانی پدیدار می‌شود که «طبقه متوسط پیشران مدرنیزاسیون» در مسیر پیشبرد اهداف خود در جامعه متحمل هزینه‌های گزاف شده و سرخورده می‌شود.

رخداد‌های اخیر شانه به شانه فاشیسم می‌زند، اما یک تفاوت اساسی و آشکارا با فاشیسم دارد و آن اینکه فاشیسم به شدت ملی است و فاشیست‌ها به شدت وطن پرست هستند. نتیجه آنکه این آشوب‌طلب‌ها متاسفانه فاشیست هم نیستند.»

به باور کارشناسان، ضدانقلاب از فاشیسم به رمانتیسم و توهم رسیده است که این یکی از خاصیت‌های دیکتاتوری است؛ وضعیت فعلی آن‌ها به شکلی است که دیگر تمایلی برای مشاهده و درک حقایق ندارند و در دنیای خیالی خودساخته‌شان، فعالیت می‌کنند که در ماجرای فراخوان ۳ روزه اخیر، به خوبی می‌توان این موضوع را مشاهده کرد.

از مدت‌ها پیش نیرو‌های ضدانقلاب با صدور فراخوان‌های گسترده سعی داشتند در سه روز گذشته یعنی ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه، به بهانه روز دانشجو مجدداً فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرده و اغتشاشات خیابانی به راه بیندازند، ولی عملاً شکست خوردند؛ این شکست آن‌قدر برای آن‌ها سخت و سنگین بود که روز گذشته (۱۶ آذرماه) دست به هر اقدامی زدند تا حتی با تشکیل یک تجمع کوچک در خیابان‌های تهران، مردم را همراه خود نشان دهند.

در ساعت‌های پایانی روز گذشته و پس از عدم تشکیل تجمعات اعتراضی در طول روز، فراخوانی در رسانه‌های ضد انقلاب برای حضور در تجمع اعتراضی در میدان آزادی تهران در ساعت ۹ شب منتشر شد. این فراخوان هم در عمل شکست خورد و تجمعی در میدان آزادی صورت نگرفت، ولی دست و پا زدن ضدانقلاب برای انعکاس آن چه که رخ نداده، خنده‌دار و نشان دهنده اوج استیصال و توهم آن‌هاست که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌بینید و می‌خوانید:

شبکه منوتو این فیلم را به عنوان «حرکت مردم به سمت میدان آزادی» منتشر کرد تا در ساعات پایانی فراخوان ۳ روزه ضدانقلاب و پس از ناکامی آن، خود را از شکست مطلق نجات دهد.

یکی دیگر از کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب، شب گذشته این مطلب را منتشر کرد: «‏فوری، ‏خبر‌هایی از پرواز چندین هلی کوپتر از منطقه ۱۱ تهران در محدوده شورای نگهبان و نهاد ریاست جمهوری و بیت خامنه‌ای است.

‏خبر‌هایی از خارج کردن چندین خانواده از درون بیت خامنه‌ای است، ‏‌این خبر کاملا موثقه⁩»

این فیلم نیز در یکی از کانال‌های ضدانقلاب به عنوان حضور مردم در میدان آزادی منتشر شد!

مضحک‌ترین قسمت این ماجرا، اما انتشار فیلم‌های ترافیک شب پنجشنبه خیابان‌های منتهی به میدان آزادی به عنوان «حرکت مردم به سمت میدان آزادی» بود!

یکی دیگر از جلوه‌های شکست فراخوان‌های اخیر ضدانقلاب و جنون و توهم آن‌ها از این ناکامی، نشان دادن «هیچ» به عنوان «راهپیمایی سکوت» بود.

سیما ثابت، مجری شبکه سعودی اینترنشنال با انتشار توئیتی مدعی شد که مردم اصفهان راهپیمایی سکوت برگزار کردند که این توئیت با واکنش‌های جالبی از سوی کاربران مواجهه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها