جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای تکمیل متروی پرند

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه متروی پرند گفت: تکمیل کل این پروژه دو هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۵۶۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ - 08December 2022

جزئیات دستور رئیس‌جمهور برای تکمیل متروی پرند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، صبح امروز (پنجشنبه) بود که رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند.

مسئولان این پروژه وعده داده اند متروی پرند خرداد ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

در همین راستا؛ محسن هرمزی در گفت‌وگویی با بیان اینکه متروی پرند در فاز سه که حد فاصل ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند را شامل می‌شود، حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد، اظهار داشت: برای این ۲۰ کیلومتر در سال جاری بودجه ۹۶۰ میلیاردی دیده شده بود که از این میزان، ۲۱۰ میلیارد تومان آن در بودجه کشور دیده شده بود و قرار بود به‌عنوان منابع نقدی تزریق شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران خاطرنشان کرد: تهاتر املاک گرفتاری‌هایی داشت و تا اواسط مهرماه انجام شد و برخی قطعات را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) به‌عنوان پیمانکار تحویل دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات سیویل بیش از ۸۴ درصد پیشرفت داشته و ریل‌گذاری مسیر رفت انجام شده است، گفت: انشالله تا پایان سال نیز ریل‌گذاری خط برگشت انجام خواهد شد.

هرمزی با اشاره به انجام تست سرد در تیرماه سال جاری اذعان کرد: این پروژه از سال ۹۶ تا امسال تقریباً بر زمین مانده بود؛ اما در سال جاری بار دیگر آغاز شد و علت این عقب‌ماندگی به‌دلیل این بود که منابع عمدتاً غیرنقد بوده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه و با اشاره به بازدید رئیس جمهور اظهار کرد: در همین راستا، از رئیس جمهور خواهش کردیم که در واگذاری املاک به پیمانکار دستور تسریع صادر شود و همچنین خواسته شد که بودجه نقدی ۲۱۰ میلیاردی به‌عنوان مصوبات سفر ذکر شود تا بتوانیم تحویل پیمانکار دهیم.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، تا خرداد ماه سال آینده پروژه به سرانجام خواهد رسید.

هرمزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست از وزارت نیرو برای انجام برق‌رسانی عنوان کرد: رئیس جمهور در این خصوص نیز دستوری دادند و اگر این مشکل حل شود، تست گرم را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای تکمیل متروی پرند اظهار کرد: با دستور شهردار تهران هر آنچه که مقدور بود و در انبار متروی تهران داشتیم، پای کار آوردیم؛ اما تکمیل کل این پروژه دو هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر این بودجه محقق نشود، عملاً افتتاح به‌صورت ناقص انجام خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها