کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» در مازندران برگزار شد + تصاویر

کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» از جمله برنامه‌های کاروان فرهنگی – هنری روایت حبیب، امروز در سالن کنفرانس حوزه هنری مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹ - 09December 2022

کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» در مازندران برگزار شد + تصاویربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های کاروان فرهنگی – هنری روایت حبیب، امروز در سالن کنفرانس حوزه هنری مازندران برگزار شد.

این کارگاه با حضور وهدایت «سعید رزاقی خمسی» از اساتید حوزه تصویرگری کشور و جمعی از هنرمندان تصویرگر و پی‌نماگر (comic strip) استان در دو بخش سردار سلیمانی و زیست بوم مازندران کار خود را دنبال کرد.

به گفته استاد رزاقی خمسی کارگاه تصویرگری «روایت حبیب» که به بهانه سالگرد سردار سلیمانی انجام شده است، رویکرد فرهنگی دارد و هنرمندان نیز آثار خود را با این موضوع ارائه می‌دهند و نقاط ضعف و قوت این آثار نیز عنوان می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کار‌های ارائه شده در این کارگاه به بخش تصویرگری اختصاص داشت، گفت: استعداد‌های خوبی در مازندران وجود دارد و هنرمندان باید دیده شوند و برای دیده شدن باید به آن‌ها میدان و فضا برای ارائه آثار داده شود.

رزاقی با بیان اینکه کارگاه‌های یکروزه و مقطعی تنها «مسکّن» است و اثرگذاری مقطعی را نیز به دنبال خود دارد، بر استمرار این نوع کارگاهها، تبادل نظر هنرمندان و همچنین کار تیمی تاکید کرد.

این استاد تصویرگری با اشاره به گرایشات مختلف هنرمندانه که برخی به سمت تصویرگری و برخی به سمت پی‌نماگری تمایل دارند، اظهار داشت: در مجموع، نگاه خلاقانه در هنرمندان مازندران وجود دارد، برخی آثار فوق العاده خوب بوده است و بیشترین گرایش نیز به سمت تصویرگری است.

وی در پایان ضمن قدردانی از حوزه هنری مازندران گفت: انتظار می‌رود با توجه به وجود استعداد‌های خوب در عرصه تصویرگری استان مازندران، امکانات بیشتر و بهتری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و این انصاف نیست که استعداد‌ها پنهان بمانند و رشد و رویش نداشته باشند.

کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» در مازندران برگزار شد

کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» در مازندران برگزار شد

کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» در مازندران برگزار شد

کارگاه یک روزه تصویرگری «روایت حبیب» در مازندران برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار