امیر پوردستان تأکید کرد

آمادگی نزاجا برای حضور در فضای جنگ‌های نیابتی/ بکارگیری نیروهای واکنش سریع در تمامی یگان‌های نیروی زمینی

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نزاجا برای حضور در عرصه فضای جنگ‌های نیابتی آمادگی لازم را دارد و یگان‌های این نیرو نشان دادند که از قابلیت بسیار بالا و انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند.
کد خبر: ۵۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ - 29October 2015

آمادگی نزاجا برای حضور در فضای جنگ‌های نیابتی/ بکارگیری نیروهای واکنش سریع در تمامی یگان‌های نیروی زمینی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع دانشپژوهان آموزشگاههای درجهداری ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رزمایش مشترک محرم ارتش، ارزیابی واقعی برای یگانهای واکنش سریع نیروی زمینی بود، گفت: این رزمایش بسیار خوب برگزار شد و یگانهای نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیتهای بسیار بالا و انعطافپذیری برخوردارند.

وی افزود: اکثر نیروهای شرکتکننده در رزمایش محرم یگانهای واکنش سریع بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به هماهنگیهای بین یگانهای واکنش سریع، زرهی و توپخانه اشاره کرد و گفت: در این رزمایش هماهنگی بین آتشهای پشتیبانی توپخانه، هوانیروز و سایر یگانها در سطح بسیار خوب و قابل قبولی بود. همچنین هوانیروز در پشتیبانی آتش و تخلیه مجروح در سریعترین زمان ممکن، موفق عمل کرد.

امیر پوردستان تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک محرم، در حوزه تهدیدات در فضای ناهمطراز و جنگ های نیابتی توانسته است با عملکرد خوب و آمادگی رزمی بالای یگان های شرکت کننده به تمامی اهدافی که مورد نظر بود، برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر فقط پنج یگان در سطح نیروی زمینی ارتش بهعنوان نیرویهای واکنش سریع شناخته میشوند، گفت: اینها بخشی از یگانهای نیروی زمینی هستند که تحت عنوان واکنش سریع عملیاتی شدهاند. در حال حاضر ما در تمامی یگانهای نیروی زمینی ارتش نیروهای واکنش سریع را داریم و اینها از قابلیت بسیار خوبی برخوردارند و تمامی آییننامهها، سلاحها، تکنیکها و تاکتیکهای عملیاتی را برای آنها متناسب با تهدیدات مهیا ساختهایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: نیروی زمینی برای حضور در عرصه فضای جنگهای نیابتی آمادگی لازم را دارد و یگانهای نیروی زمینی ارتش نشان دادند که از قابلیت بسیار بالا و انعطافپذیری خوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها