سردار جزایری:

اقتدار همه‌جانبه مهم‌ترین راه‌کار مقابله با نفوذ دشمن است/ آمریکا راهی برای بازگشت مجدد به ایران ندارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اقتدار همه‌جانبه را مهم‌ترین راه‌کار مقابله با نفوذ برشمرد و گفت: آمریکا و متحدانش به‌رغم ظرفیت‌سازی‌های متنوع راهی برای بازگشت و نفوذ مجدد به ایران ندارند.
کد خبر: ۵۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ - 03November 2015

اقتدار همه‌جانبه مهم‌ترین راه‌کار مقابله با نفوذ دشمن است/ آمریکا راهی برای بازگشت مجدد به ایران ندارد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در سخنانی با گرامیداشت 13 آبانماه و تبیین راهبردها و سناریوهای جدید آمریکاییها برای تداوم دشمنیها علیه انقلاب اسلامی و انتقام از ملت ایران گفت: آمریکا طی 37 سال گذشته بهرغم قطور شدن پرونده خیانتها، جنایتها و خباثتهایش علیه نظام و ملت ایران، مأیوس و منفعل نظارهگر درخشندگی و پیشرفت جمهوری اسلامی شده است؛ اما شیطان همواره امیدوار است تا هدف خود را با دسیسههای جدید و پیچیده دنبال کند.

وی "نفوذ" را راهبرد امروز آمریکاییها در جدال با نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: 13 آبانماه فرصت ارزشمندی است که باید ضمن بازخوانی سیاههی دشمنی آمریکاییها با ایران، پرده از نقشهها و ترفندهای جدید و جدی آنان برای پیگیری منافع و اهداف اهریمنی خود در کشورمان برداشت؛ تا زانو زدن آمریکاییها برابر عظمت، اقتدار و هوشمندی ملت ایران به واقعیت انکارناپذیر عصر حاضر تبدیل شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به فصلالخطاب بودن نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تایید مشروط برجام گفت: حراست از حسن اجرای سند تصویب شده برجام و عملیاتی کردن شروط رهبری معظم و نیز ملاحظات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به مثابه یک وظیفهی خطیر ملی، بیش از همگان، دولت محترم را مخاطب قرار میدهد.

وی افزود: تردیدی نیست هرگونه کمتوجهی و غفلت از رصد اقدامات طرف مقابل و حساسیت نسبت به تحقق شروط موجود در سند نهایی برجام، روزنه نفوذی برای دشمن ایجاد میکند تا از طریق آن بتواند منافع راهبردی ملت ایران را با مخاطره مواجه سازد.

سردار جزایری با اظهار نگرانی از به خطر افتادن منافع ملی در فرآیند اجرای برجام در صورت عدم مراقبتهای هوشمندانه خاطرنشان کرد: مسئولین محترم و صاحبنظران باید با هوشمندی و قاطعیت در برابر اظهارات مقامات آمریکایی موضعگیری بهموقع داشته باشند؛ تا مانع تفسیر وارونه و خارج از متن و به عبارتی القای تفسیر آمریکایی در اذهان عمومی دنیا شوند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تاکید بر ضرورت واکنش متقابل و همسطح در قبال نقض عهد طرف مقابل در روند اجرایی شدن برجام خاطرنشان کرد: از هماکنون در برخی از اظهارات مقامات آمریکایی نشانههایی نگرانکننده از نوع رویکرد و رفتار ایالات متحده در فرایند اجرای برجام آشکار شده است؛ که در قبال آن ضروری است به دور از هرگونه انفعال، به دفاع انقلابی از عزت و منافع ملی پرداخت و بهطور صریح و شفاف به زیادهخواهیها، اهانتها و تفاسیر معنادار و وارونه رأس جبهه استکبار پایان داد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت بستن همه راههای سوء استفاده آمریکا و متحدانش تصریح کرد: پایاندادن به پرونده هستهای با موضوع PMD ازجمله موارد مهمی است که لزوماً باید در همین مقطع زمانی تعیینتکلیف شود؛ تا زمینه هرگونه زیادهخواهی آمریکاییها را از میان بردارد.

سردار جزایری با تاکید بر لزوم هوشیاری در مرحله بعد از برجام و اشاره به راهبردهای دشمن برای نفوذ در ارکان کشور و جامعه گفت: حضور مؤثر در عرصههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علم و فنآوری، سیاسی و دیپلماسی، تلاش برای ایجاد تغییر در محاسبات و تصمیمات حاکمیت از درون، تقویت جریانات معتقد به تعامل با غرب و آمریکا، کمرنگسازی شعارهای ضد استکباری ملت ایران و گزینش صبر استراتژیک برای انجام تغییرات در باورها و افکار مردم ایران اسلامی، ازجمله راهبردهایی است که دشمن در خیال باطل خود برای براندازی انقلاب اسلامی به دنبال پیادهسازی و یا عمقبخشی به آنها است.

وی با تاکید بر اینکه "هرگونه غفلت و خوابآلودگی، خوشخیالی و یا خدای ناکرده همگرایی با شیطان بزرگ، کمک به اهداف آمریکا به حساب میآید" افزود: نفوذ دشمن قاعده مشخصی ندارد و صرفاً از راههای سلبی نمیتوان مانع نفوذیها شد و لذا برنامهریزی گسترده و عمیق در ارتقای سطح معرفت و بصیرت عمومی خود یکی از موانع جدی رشد غیرخودیها و وابستهها به درون حاکمیت و مصادر مهم و حساس خواهد بود.

سردار جزایری اقتدار همهجانبه را مهمترین راهکار مقابله با نفوذ معرفی و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، توسعه علمی، حفظ روحیه انقلابیگری در آحاد ملت بهویژه نسلجوان، ارتقای آمادگیهای نظامی و دفاعی، افزایش توان مقاومت منطقه و دور کردن دشمنان انقلاب اسلامی از مرزهای کشور عوامل اساسی تضمینکننده اقتدار ملی است؛ که دشمن را از تهاجم سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و دل بستن به چماق تحریم و دل بستن به مقولهی نفوذ و نفوذیها ناامید میسازد.

وی تأکید کرد: آمریکا و متحدان کاخ سفید به خوبی این واقعیت را درک کردهاند که بهرغم آمال و آرزوهای فراوان و ظرفیتسازیهای متنوع راهی برای بازگشت و نفوذ مجدد به ایران ندارند و راه ورود به مراکز تصمیمگیری و تصمیمسازی کشور برای آنها مسدود است.

سردار جزایری همچنین با توجه به تهدیدات بی وقفه آمریکاییها و سخن گفتن از روی میز بودن "گزینه نظامی" اظهار داشت: با توجه به توضیحات مسوولین مربوطه پیرامون مذاکرات برجام و اعلام موضع صریح و شفاف مقامات کشورمان در مورد مجزا بودن روند امور دفاعی از توافقات هستهای، مجدداً تأکید میشود ارتقای توانمندیهای دفاعی برابر رژیمهای سلطه و در رأس آن رژیم شرور آمریکا صرفاً در چارچوب تدابیر داخلی صورت میگیرد و مرز آن با توافق برجام بهطور کلی جداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار