امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

تأمین امنیت آسمان عراق از سوی قرارگاه پدافند هوایی ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه برای تأمین امنیت آسمان کشور همواره از بیرون مرزها تا داخل مرزها را رصد می‌کند و این تنها شامل آسمان عراق نمی‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ - 04November 2015

تأمین امنیت آسمان عراق از سوی قرارگاه پدافند هوایی ایران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) در حاشیه دومین همایش مشترک پدافند جامع و در جمع خبرنگارن، در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای حضور پدافند هوایی ایران در عراق جهت پوشش و رصد آسمان این کشور اظهار داشت: سیستمهای اطلاعاتی هر کشوری ممکن است بدون اجازه آسمان آن کشور را رصد کند؛ اما سامانههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای حفاظت از نظام مقدس کشورمان از تمام عناصر و ابزار خود استفاده میکنند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی همواره باید صدها کیلومتر دورتر از مرزهای کشور را رصد کند، افزود: قرارگاه پدافند هوایی برای تأمین امنیت آسمان کشور همواره از بیرون مرزها تا داخل مرزها را رصد میکند و این تنها شامل آسمان عراق نمیشود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) افزود: در تمام دوران آمادهباش و غیر آمادهباش، سیستمها و سامانههای پدافند هوایی روشن و آماده بهکار هستند؛ بدین ترتیب در روزهای خاص خصوصا اربعین سامانههای راهبردی ما کار خود را انجام میدهند.

امیر اسماعیلی همچنین درخصوص همکاری پدافند عامل و غیرعامل، با بیان اینکه در پدافند هوایی، پدافند عامل و غیر عامل در کنار هم قرار دارند، گفت: باید تلاش شود تا با کمک پدافند غیرعامل، در نقاطی که از سوی پدافند غیرعامل شناسایی میشود، با استقرار سلاحها و سامانههای پدافند عامل، پوشش هوایی مناسب و دفاع کمهزینه ایجاد شود؛ چون این یک راهبرد است که پیشبرد آن به زمان و آموزش نیاز دارد؛ لذا امیدواریم این دو سازمان در کنار هم به یک برنامه جامع دست یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار