جمع کثیری از خانواده‌های شهدا از بیانات رهبر انقلاب درباره حجاب حمایت کردند

جمع کثیری از خانواده‌های شهدا با صدور بیانیه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حجاب، حمایت کردند.
کد خبر: ۵۶۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ - 12January 2023

جمع کثیری از خانواده‌های شهدا از بیانات رهبر انقلاب درباره حجاب حمایت کردندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمع کثیری از خانواده‌های شهدا با انتشار بیانیه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون حجاب حمایت کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

زن مسلمان در طول تاریخ نشان داده است زن‌ها، لشکر پنهانی هستند که به دور از میدان‌های نبرد مردانه، حماسه‌سازی می‌کنند. آنجا که روح و لطافت زنانه با چراغ عقل، بصیرت و بینانی آمیخته می‌شود و زن مسلمان ایرانی، عفیفانه، شریف و محجبه، وارد میدان نبرد و جهاد می‌­­گردد، می‌­تواند فتح‌الفتوحاتی را رقم زند که نیم‌رخ مردانه تاریخ در ایجاد آن ابتر است.

همین حضور در متن و مرکز، به دور از جلوه‌های زنانه و با نمود انسانی، جلوه‌­ای جدید از زن را در عصر حاضر به روی جهانیان گشود و گفتمان‌های موجود در خصوص هویت زن را به چالش کشید و در هم شکست.

این جلوه منحصر بفرد، همان جلوه ولایت اجتماعی زن مسلمان ایرانی است که با ارائه الگوی سوم زن، گفتمان‌­های موجود را کنار زد و از میدان خارج کرد.

الگوی سوم زن در جهان نشان داد که می‌­توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. همین چهره جدید از زن بود که نشان داد آنجا که ظرفیت‌ها و استعداد‌های زنان به درستی به کار گرفته شود، می‌تواند تاریخ‌ساز و حماسه‌ساز باشد. ظهور و بروز این نگاه متعالی به زن در گفتمان انقلاب اسلامی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و مؤثر افتاد تا جایی که مخالفان داخلی و خارجی نظام اسلامی در مخدوش کردن این چهره متعالی و منحصر به فرد از زن، از انواع ابزار‌های تبلیغی و رسانه‌ای استفاده کردند و با ایجاد جنگ ترکیبی و شناختی درصدد گرفتن این هویت از زنان ایران اسلامی به عنوان سفیران الگوی سوم زن برآمدند.

براساس اتفاقات رخ داده و ترویج بی‌حجابی در جامعه ما خانواده‌های شهدا بدین وسیله اعلام می‌داریم که:

۱ - صف بانوان کم‌حجاب و معتقد به دین و نظام اسلامی را، با گروه اندکی که فریب خورده و یا در نقش عنصر بیگانه، مجری اهداف دشمنان انقلاب و اسلام شده‌اند و در زمین دشمن بازی می‌کنند، جدا می‌دانیم.

۲ - از قوه مجریه، مقننه، قضائیه، و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مهمترین متولی سیاستگذاری فرهنگی کشور، متولیان امر فرهنگی، آموزش، تبلیغ، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی می‌خواهد، تناسب با شرح وظیفه قانونی و سازمانی خود به صورت قاطع با عناصر و عوامل بی‌حجاب در جامعه برخورد نماید و با حضور به موقع و مؤثر خود مانع از ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی و عادی‌سازی بی‌حجابی، در جامعه گردند.

۳ - از صداوسیما می‌خواهد با تولید برنامه‌های تخصصی و فاخر در قالب‌های جذاب به الگوشناسی، الگوسازی و الگونمایی هویت زن مسلمان ایرانی برای انواع گروه‌های مخاطب اعم از کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال، در جامعه اقدام نماید و کوتاهی­‌های گذشته خود را در این خصوص جبران نماید.

۴ - از آموزش و پرورش می‌خواهد با طراحی و برگزاری رویداد‌های متنوع و جذاب با موضوع هویت زن مسلمان ایرانی، رسالت و نقش خود را در جهاد تبیین برای نوجوانان و دانش‌آموزان دختر و پسر ایران اسلامی به بهترین نحو ایفا نمایند.

۵ - از شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه‌های هنری و کلیه متولیان فرهنگی رسمی و قانونی کشور که با دریافت بودجه‌های فرهنگی بخشی از رسالت تبیین هویت زن مسلمان ایرانی بر دوش آن‌هاست، می‌خواهد، از تمام توان و امکانات خود در جهت برنامه‌سازی به منظور تبین هویت زن مسلمان ایرانی برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال دختر و پسر بهره گیرند و وارد عرصه میدان نبرد جهاد تبیین گردند.

۶ - از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌خواهد با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در جهت تقویت و تحکیم اندیشه‌های متعالی و رشد آگاهی و با پاسخ‌گویی به شبهات دانشجویان بستر لازم را جهت آگاهی‌بخشی نسل جوان که میراث‌داران فرهنگ و اندیشه متعالی این مرز و بوم هستند، اقدام نمایند.

۷ - از کلیه هنرمندان، نویسندگان، شاعران، طنزپردازان و... دعوت می‌کند با استفاده از ابزار موثر هنر در جهت تبیین هویت زن مسلمان و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی همت گمارند.

۸ - کلیه دلسوزانی که به صورت داوطلبانه در سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های جهادی، مساجد، تکایا و هیأت و... در حال خدمتگذاری هستند را دعوت می‌کند تا برای تبیین هویت زن مسلمان ایرانی به صورت محلی و بومی برنامه‌سازی کرده و با فرمان آتش به اختیار به تبیین این مسئله بپردازند.

۹ - و در پایان اعلام می‌دارد که شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت به عنوان عامل معنوی قدرت ملی، همواره بر اصل حفظ حجاب و ولایت‌پذیری در وصیت‌نامه‌های خود تأکید داشتند، بی‌شک توجه به این وصایا چراغ راهی برای ارتقای جایگاه ایران در ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد بود. به امید ایجاد تحولی عمیق در ساخت ایرانی قوی.

والعاقبه للمتقین

از طرف خانواده‌های شهدا:

 ۱- سعید سلیمانی

 ۲ – دقایقی

 ۳ – حسین قلی‌پور

۴ – نصیری

۵ – همدانی

۶ – مهدی باکری

۷ – رسول حیدری

۸ – شوکت‌پور

۹ – تقوی

۱۰ – قیصری

۱۱ – سلطان‌پناه

۱۲ – فرزانه

۱۳ – نوشاد

۱۴ – کمیلی‌فر

۱۵ – جهان‌پناه

۱۶ – ورامینی

۱۷ – عباسی

۱۸ – یزدانی

۱۹ – حاج حاتم

۲۰ – قهاری

۲۱– کبیری طامه

۲۲ – صدرزاده

۲۳ – علی‌اکبر شیرودی

۲۴ – مهدی زین‌الدین

۲۵ – دادالله شیبانی

۲۶ – محمد شالی‌کار

۲۷ – جمال رضی

۲۸ - جلیل خادمی

۲۹ - محمدمهدی مالا میری

۳۰ - محمد زهره‌وند

۳۱ - حمیدرضا باب‌الخانی

۳۲ - وحید فرهنگ والا

۳۳ - مهدی حسینی

۳۴ - صادق عدالت‌اکبری

۳۵ - سیدسجاد حسینی

۳۶ - اسماعیل حیدری

۳۷ - مهدی بیدی

۳۸ - سعید انصاری

۳۹ - فرهاد خوشه‌بر

۴۰- مهدی ثامنی‌راد

۴۱ - سیدعلی‌اصغر شنایی

۴۲ - غلامرضا لنگری‌زاده

۴۳ - سیدمهدی موسوی

۴۴ - علیرضا نوری

۴۵ - ابوالفضل شیروانیان

۴۶ - مجتبی ذوالفقارنصب

۴۷ - سیاح طاهری

۴۸ - حسن غفاری

۴۹ - مسلم خیزاب

۵۰ - داوود مرادخانی

۵۱ - عزت‌الله سلیمانی

۵۲ - داریوش درستی

۵۳ - علی‌اکبر عربی

۵۴- محسن سجادی

۵۵ - محمود راد مهر

۵۶ - رضا دامرودی

۵۷ - علیرضا جیلان

۵۸ - حمید مختاربند

۵۹ - سعید کمالی

۶۰ - مصطفی چگینی

۶۱ - عسگری جمکرانی

۶۲ - مصطفی صدرزاده

۶۳ - اصغر فروتنی

۶۴ - قاسم میرزایی

۶۵ - وفایی

۶۶ - محمدعلی وحید کیانی

۶۷ - حسین امیدواری

۶۸ - فطری

۶۹ - شهیدان یوسفی

۷۰ - مهدی دباغی

۷۱ - علی پاجانی

۷۲ - حسین سرابی

۷۳ - مجید استاد عباس

۷۴ - محمدجلال ملک‌محمدی

۷۵ - سجاد دهقان

۷۶ - حمید قنادپور

۷۷ - ابوذر امجدیان

۷۸ - سیدسجاد روشنایی

۷۹ - روح‌الله مهرابی

۸۰ - ایمان خزاعی‌نژاد

۸۱ – حجت باقری

۸۲ – حسن احمدی

۸۳ – فرامرزی

۸۴ – سیرت‌نیا

۸۵ – علی‌اصغر شیردل

۸۶ – علی‌سلطان مرادی

۸۷ – حمیدرضا اسدالهی

۸۸ – شهیدان بختی

۸۹ – محمد جواد آل اسحاق

۹۰ – محمدرضا شهسوار حقیقی

۹۱ – مصطفی عارفی

۹۲ – اسماعیل رضایی

۹۳ – منصور عباسی

۹۴ – خیرالله احمدی‌فرد

۹۵ – غلامرضا خاوری‌فر

۹۶ – محمد قنبرلو

۹۷ – علی کسایی

۹۸ – قاسم زاده

۹۹ – محمد ابراهیم توفیقیان

۱۰۰ – مهدی حیدری

۱۰۱ – علیرضا حیدرایی

۱۰۲ – روح‌الله قربانی

۱۰۳ – چراغی

۱۰۴ - دستواره

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار