رئیس جمهور:

مدیری که روحیه تحولی ندارد، کنار برود/ افزایش تا ۶ برابری سهم صادراتی ایران به کشور‌های همسایه

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که امیدآفرینی با حرف زدن تنهایی به دست نمی‌آید و دست‌اندرکاران دولتی نباید تولیدکنندگان را خسته کنند، گفت: تاکنون سهم صادراتی ایران به کشور‌های همسایه پنج تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۶۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ - 12January 2023

مدیری که روحیه تحولی ندارد، کنار برود/ افزایش تا ۶ برابری سهم صادراتی ایران به کشور‌های همسایهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) در آخرین جلسه اداری اولین روز دومین سفر استانی خود به یزد در نشست طلایه داران پیشرفت ایران که با حضور نخبگان و صنعتگران بخش خصوصی استان یزد برگزار شد، با بیان این‌که اقتصاد دانش پایه، فناوری پایه لازمه توسعه و پیشرفت پایداری ایران اسلامی، اظهار داشت: برای ایجاد اقتصاد مقاومتی به ایجاد امید در دل مردم نیاز داریم.

وی با بیان این‌که چرخ‌های تولید در ایران با شتاب مناسبی حرکت می‌کند، افزود: همه بخش‌ها در دولت باید از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان حمایت جدی داشته باشند.

رئیس جمهور توسعه اقتصادی ایران و حمایت از فعالین اقتصادی نیازمند رویکردی تحولی است، گفت: هر مدیریت که روحیه تحولی ندارد باید کنار برود و راه را برای پیشرفت بیش از پیش باز کند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که دست‌اندرکاران دولتی نباید تولید کنندگان را خسته کنند، تصریح کرد: امروز تنها راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است.

وی در ادامه خطاب به فعالین اقتصادی، سرمایه گذاران و بخش خصوصی، گفت: ما برای رسیدن به رشد اقتصادی به افزایش بهره وری نیاز داریم.

رئیس جمهور خطاب به استاندار یزد تأکید کرد: هر چه سریعتر با پیگیری استاندار یزد جلسه مشترکی با وزاری مرتبط با حوزه اقتصادی تشکیل شود و مشکلات فعالین اقتصادی و تولید کنندگان یزدی بررسی و برطرف شود.

رئیس قوه مجریه با بیان این‌که امیدآفرینی با حرف زدن تنهایی به دست نمی‌آید، اظهار کرد: همه مدیران دولت سیزدهم موظف به حفظ احترام و شأن مردم هستند و این مهم جز با خدمت و ایجاد زمینه توسعه اقتصادی فراهم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که ایران ظرفیت بالای اقتصادی دارد، افزود: علی‌رغم مشکلات موجود تاکنون سهم صادراتی ایران به کشور‌های همسایه پنج تا شش برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ظرفیت تولید کنندگان ایرانی و یزدی را مطلوب دانست و بیان کرد: به طور مثال کاشی و سرامیک و نساجی استان یزد از جمله ظرفیت‌های صادراتی است که باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی خطاب به مدیران دولتی گفت: مشکلات صادراتی بخش خصوصی و تولید کنندگان باید هرچه سریعتر برطرف شود و این مهم باید با مشارکت فعالان صنعت در استان‌ها انجام شود.

رئیس جمهور با بیان این‌که اگر لازم است بنادر ایران باید ۲۴ ساعته شوند، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم راهکار بسیاری از مشکلات کشور در داخل کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی اتباع خارجی در استان یزد را از دیگر الزامات اجرایی دانست و بیان کرد: اولویت جذب در فعالیت‌های اداری و کارخانجات در هر استان و اقلیم با نیرو‌های بومی هر منطقه است و این مهم باید در شرایط مساوی جدی گرفته شود.

رئیس جمهور توجه به صنعت گردشگری را یکی موثرترین راهکار‌های توسعه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در استان‌های مختلف به ویژه در استان یزد ما اعتقاد داریم این مهم باید توسعه پیدا کند و نباید در پیچ و خم‌های اداری گرفتار شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که اقتصاد گردشگری ایران باید رونق پیدا کند، گفت: به طور مثال استان یزد باید بیش از پیش بحث گردشگری سلامت را تقویت و زیرساخت‌های لازم در این حوزه را ایجاد کند.

وی گفت: ما معتقدیم که صنعت گردشگری به واسطه شیوع کرونا آسیب جدی دید و باید با حمایت دولتی و همت بخش خصوصی تقویت و بیش از پیش فعال شود.

رئیس جمهور در ادامه تقویت فعالیت‌های دانش بنیان را یکی دیگر از رویکرد‌های توسعه‌ای در دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: نگهداشت نیرو‌های دانش بنیان و ایجاد و رونق فضای کسب و کار در حوزه دانش بنیان باید مد نظر مدیران دولتی در تمام سطوح قرار گیرد.

وی رشد پنج درصدی در حوزه ماشین آلات و ۶.۶ درصدی در حوزه تولید را از جمله دستاورد‌های حوزه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: ما موافق وارد کردن هیچ کالایی که در داخل تولید می‌شود نیستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی افزایش بهره وری را از دیگر الزامات رشد اقتصادی در کشور دانست و تأکید کرد: این مهم در بخش خصوصی به خوبی مدیریت می‌شود، ولی در نظام اداری و دولتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان این‌که دولت سه کار مهم هدایت، حمایت و نظارت را به عهده دارد، گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم و با تمام توان در خدمت بخش خصوصی و تولید کنندگان هستیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت دشمن شناسی در جنگ ترکیبی، تأکید کرد: بخش خصوصی باید با همت و پیگیری و همچنین حمایت دولت ثابت کنند که دشمنان ایران اسلامی در جنگ ترکیبی شکست خورده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار