هفته فرهنگی خمین به کار خود پایان داد

هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی به کار خود در خمین پایان داد.
کد خبر: ۵۶۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ - 20January 2023

هفته فرهنگی خمین به کار خود پایان دادبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، هفته فرهنگی برآستان آفتاب که از 24 دی در بیت تاریخی امام خمینی (ره) آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان داد.

هفته برآستان آفتاب همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و زادروز امام‌خمینی (ره) با مشارکت همه نهادها و با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با هدف گسترش سیره رفتاری امام راحل و گسترش افکار امام راحل در عرصه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

برنامه‌های هفتۀ فرهنگی «بر آستان آفتاب» در چندین محور طراحی شد که محور اول با اجرای برنامه‌های اجتماعی از جمله اعزام دو گروه پزشکی متشکل از 40 متخصص که 30 پزشک در تخصص‌های مختلف و 10 چشم‌پزشک با همکاری قرارگاه‌های جهادی سلامت به مناطق محروم خمین، عرضه رایگان دارو از طریق داروخانۀ سیار، ارائه مشاوره‌های ازدواج، مشاوره‌های حقوقی، تحصیلی، سلامت، کارآفرینی و مذهبی، خدمات رایگان مثل عقد و ازدواج و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیر مالی به اجرا در آمد.

محور دوم این همایش برگزاری همایش‌ها با موضوعاتی چون همایش مسئولیت اجتماعی در اندیشۀ حضرت امام با حضور سخنرانان صاحب‌نظر، نشست بازخوانی کنگرۀ زن در اندیشۀ حضرت امام با حضور سه سخنران از بانوان غیر ایرانی به عنوان مدعو، همایش عدالت تربیتی در اندیشۀ حضرت امام با مشارکت آموزش و پرورش، آیین پاسداست فرهنگ، هنر و مفاخر هنر  بود.

محور سوم همایش نمایشگاهی بود که موضوعاتی چون نمایشگاه منتخب عکس در سه محور امام، تاریخ انقلاب و تاریخ خمین، نمایشگاه و فروشگاه کتاب، آثار مکتوب و دیجیتال، نمایشگاه نامه‌های مردم به حضرت امام به ویژه مردم خمین؛ نمایشگاه اسناد و آرشیو و نیز نمایشگاه هنری و آثار حجمی  در برگرفت و طی آن کتاب «قیام پانزده خرداد طلیعه نهضت امام خمینی» نیز به چاپ رسید.

 برگزاری ورکشاپ‌ها و فعالیت‌های هنری را دیگر محورهای این همایش بود در قالب این محور برپایی کارگاه عمومی در بخش کودکان و نوجوانان، اجرای سرودهای دانش‌آموزی، اجرای نمایش فیلم‎های مستند و داستانی و نقد فیلم و تجلیل از عوامل فیلم‌ها تحت عنوان هفتۀ فیلم، برگزاری شب شعر در آستان آفتاب با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد، تجلیل از ایثارگران و خانوادۀ شاهد با حضور نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و نیز تجلیل از خانوادۀ شهدا به اجرا گذاشته شد.

 همزمان با برپایی هفته فرهنگی خمین نمایشگاه "نگارستان روح الله" با حضور استاندار مرکزی،  عروس حضرت امام خمینی(ره) و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان در محل بیت تاریخی امام راحل در خمین افتتاح شد. 

در این نمایشگاه  ۱۰۰ اثر نقاشی، خوشنویسی، نگارگری و طراحی از هنرمندان سراسر کشور با موضوع امام خمینی(ره) به نمایش درآمد.

فیلم‌های «پیرو»، «پسران دریا»، «گل به خودی»، «والدین امانتی»، «پسر دلفینی»، «لوپتو» از سینمای کودکان به ترتیب به نمایش در آمد و فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «هناس»، «رویای سهراب»، «مرد بازنده»، «بدون قرار قبلی» و «روز صفر» نیز اکران شد.

نسخه جدید «فرزند صبح» با حضور بهروز افخمی رونمایی و نمایشگاه‌های صنایع دستی و غرفه‌ها کودکان و نوجوانان برپا شد.

هفته بر آستان آفتاب بر اساس طرحی از مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (س) در راستای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی برگزار و طی آن نمایشگاه‌های جشنواره محصولات غذایی، غذای محلی و آیینی خمین، نمایشگاه عرضه پوشاک اسلامی، نمایشگاه نقاشی  و آثار هنری مرتبط با امام خمینی(ره)، نمایشگاه آثار ماندگار امام شامل دکورسازی جماران و چیدمان آثار یادگار امام(ره)، نمایشگاه کتاب و منشورات، نمایشگاه اسناد و آرشیو، نمایشگاه نامه‌های مردمی، کارگاه ویژه کودک و نوجوان، کارگاه طراحی هنری، کارگاه خطاطی، کارگاه عکاسی و کارگاه فیلمسازی با حضور هنرمندان کشوری اجرا شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها