دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

امید به بهبودی وضعیت دارو و درمان ایثارگران با تغییر مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران

چندی پیش رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد میرزابیگی را به معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید منصوب کرد تا عبدالرضا عباسپور پس از نزدیک به یک دهه مسوولیت از این سمت خداحافظی کند.
کد خبر: ۵۶۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۲ - 23January 2023

امید به بهبودی وضعیت دارو و درمان ایثارگران با انتصاب جدید بنیاد شهیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از مهمترین اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان اصلی‌ترین مجری تامین کننده نیاز‌های جانبازان و ایثارگران، تهیه دارو، اقلام پزشکی جانبازان و ایثارگران و تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی جامعه هدف است.

بسیاری از جانبازان به دلیل شرایط خاص خود نیازمند دارو‌های خاص و مراقبت‌های درمانی ویژه هستند. این مراقبت‌ها و نیازمندی‌ها با قرار گرفتن آنان در سنین کهنسالی و افزایش هزینه‌های درمان در کشور لزوم توجه بیشتر را نشان می‌دهد. از سوی دیگر کمبود بودجه بنیاد شهید طی سال‌های اخیر (که البته در بودجه سال جدید افزایش داشته است) بحث بهداشت و درمان ایثارگران را با مشکلاتی مواجه کرد.

بدهی این نهاد به بیمه باعث بروز دردسر‌ها و نابسامانی‌هایی در روند تهیه دارو و اقلام پزشکی و نیز مراقبت در بیمارستان‌ها و در مجموع بحث درمانی جانبازان شده است، از این رو یکی از عمده‌ترین گلایه‌های جامعه ایثارگری به خصوص جانبازان در سال‌های اخیر مربوط به موضوع دارو و درمان است.

بخشی از مشکلات ایثارگران در حوزه درمان به عدم تامین دارو‌های مورد نیاز آنان بازمی‌گردد و باعث شده داروخانه‌ها از فروش دارو به جانبازان خودداری کنند چرا که بیمه از پرداخت پول دارو‌ها خودداری می‌کند. از این رو بسیاری از جانبازان مجبور هستند دارو‌های خود را به قیمت آزاد خریداری کنند و از آنجا که هزینه دارو و تجهیزات افزایش یافته گاه با هزینه‌های هنگفت درمانی مواجه می‌شوند.

عمده مشکلات جانبازان و ایثارگران در بحث درمانی به بودجه این نهاد بازمی‌گردد که در تعامل با بیمه دی به عنوان کارگزار اصلی بیمه‌ای جانبازان و ایثارگران است که باعث شده تسویه حساب صورت نگیرد. این چرخه معیوب پرداخت نشدن مبلغ درمانی از سوی بنیاد شهید به بیمه دی و تاخیر در تسویه حساب بیمه با داروخانه‌ها عمده مشکل درمانی ایثارگران را ایجاد کرده است.

بیش از یک دهه است که عبدالرضا عباسپور سکان دار مسوولیت معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید است. او که خود از جامعه پزشکی است و تخصص حرفه‌ای پزشکی دارد به واسطه سال‌ها خدمت رسانی در این سمت به خوبی با مشکلات و چالش‌های درمانی ایثارگران آشناست. چندی پیش قاضی زاده هاشمی در حکمی محمد میرزابیگی رئیس پیشین سازمان نظامی پرستاری را به سمت معاونت بهداشت و درمانی بنیاد شهید منصوب کرد تا با توجه به اولویت‌های بنیاد شهید بتواند در این راستا خدمت رسانی مطلوب‌تری را به جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان ارائه کند.

حالا باید دید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتخاب معاون جدید بهداشت و درمان بنیاد شهید آیا می‌تواند مشکلات درمانی ایثارگران را حل کند یا نه.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار