سفیر تل‌آویو در کانادا تهدید به استعفا کرد

سفیر رژیم صهیونیستی در کانادا از احتمال استعفای خود به دلیل آنچه تغییرات ناگهانی در رویه دولت جدید تل‌آویو خوانده است خبر داده است.
کد خبر: ۵۶۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 23January 2023

تهدید به استعفای سفیر تل آویو در کانادا در ارتباط با کابینه نتانیاهوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به دنبال تشدید اعتراضات به کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و طرح‌های جنجالی کابینه درباره تغییر قوانین قضایی، سفیر این رژیم در کانادا نیز اعلام کرد قصد دارد از سمت زودتر از موعد از سمت خود کناره گیری کند.

براساس گزارش گلوبال نیوز، «رونن هافمن» که کمتر از یک سال به این سمت منصوب شده روز گذشته در حساب توتیتری خود تاکید کرده که به جهت تغییر جهت دولت جدید این تصمیم را گرفته است.

هافمن افزود: با انتقال به دولت جدید و سیاست‌های متفاوت در اسرائیل، صداقت شخصی و حرفه‌ای، من را مجاب کرده که زودتر از موعد پست خود را ترک کنم و به اسرائیل بازگردم.

اگر چه فاهمن توضیحات بیشتری درباره تغییر سیاست‌ها در رژیم صهیونیستی نداده است، اما طی هفته‌های گذشته ده‌ها هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی در اعتراض به چینش کابینه نتانیاهو و سیاست‌های وی به خیابان‌ها آمده و خواستار توقف طرح‌های جنجالی دولت شده‌اند.

همزمان برخی از رسانه‌های صهیونیستی از احتمال فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات جدید در سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌اند.

شهر‌های تل‌آویو، حیفا و قدس غربی در هفته گذشته شاهد اردوکشی بزرگ احزاب مخالف نتانیاهو بود، در تل‌آویو حداقل ۸۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمده بودند تا علیه نتانیاهو شعار دهند. معترضان علیه تصمیم او برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای در سیستم قضایی فریاد می‌کشیدند و او را دیکتاتور می‌خواندند.

پیش از این سفیر تل‌آویو در فرانسه نیز در ارتباط با تغییرات افراطی در کابینه از کناره گیری زودهنگام از پست خود خبر داده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار