سه پیش شرط سخت آمریکا روی میز نخست وزیر عراق

یک عضو کمیته دفاعی پارلمان عراق از سه پیش شرط آمریکایی‌ها برای نخست وزیر عراق در راستای نشستن پای میز مذاکرات درباره موضوع قیمت دلار خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 24January 2023

سه پیش شرط سخت آمریکا روی میز نخست وزیر عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «وعد قدو» عضو کمیته دفاعی پارلمان عراق در سخنانی اظهار داشت: مقامات آمریکایی برای نشستن پای میز مذاکرات با دولت عراق در موضوع قیمت دلار، سه پیش شرط دارند.

قدو افزود: در درجه نخست آمریکایی‌ها خواهان انعقاد یک توافق جدید درباره ماموریت‌های نیرو‌های ائتلاف بین المللی و تقویت قانونی بودن حضور نظامیان آمریکایی در اراضی عراق هستند، که این یکی از مهمترین پیش شرط‌های واشنگتن برای گفت‌وگو با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق درباره موضوع قیمت دلار در عراق است.

این عضو کمیته دفاعی پارلمان ادامه داد: دومین پیش شرط آمریکایی‌ها در این زمینه به گفت‌وگو درباره موضوع ایران مربوط می‌شود. سومین شرط آن‌ها آن‌ها نیز مذاکره درباره وضعیت گروه‌های مقاومت در عراق است تا در صورت موافقت بغداد با این سه پیش شرط، درباره موضوع دلار گفت‌وگو کنند.

وی عنوان کرد: عراق به صورت ظاهری اشغال شده نیست، اما واقعیت این است که اقتصاد عراق دچار محدودیت‌هایی است و دولت عراق نمی‌تواند به تنهایی رشد سریع قیمت دلار را متوقف کرده و آن را به قیمت‌های قبلی آن بازگرداند.

قدو در پایان تصریح کرد: البته السودانی در گذشته گام‌های مهمی برای کاهش قیمت دلار برداشته، اما در آینده نیز باید برخی بانک‌ها را به دلیل نقش آفرینی در افزایش قیمت دلار بازخواست کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها