پیشکسوت دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس آکنده از رأفت اسلامی است

«عبدی» گفت: فرهنگ دفاع مقدس، با وجود اینکه برآمده از درون یک جنگ است آکنده از رأفت و عطوفت اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ - 24January 2023

فرهنگ دفاع مقدس آکنده از رأفت اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، هوشنگ عبدی» از پیشکسوتان دفاع مقدس در بازدید کارکنان فراجای استان اردبیل از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که امروز (سه‌شنبه) انجام شد با اشاره به خلوص رزمندگان در دوران دفاع مقدس و آمادگی روحی آنان برای شهادت سخن گفت و افزود: چیزی که جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد فرهنگ عاشورایی و رأفت اسلامی و خلوص نیت رزمندگان بود.

عبدی اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس، با وجود اینکه برآمده از درون یک جنگ است آکنده از رأفت و عطوفت اسلامی است و این وجه تمایز این نبرد عقیدتی با سایر نبردها است.

وی افزود: هنگامی که رزمندگان اسلام فرد یا افرادی را از دشمن بعثی به اسارت می گرفتند نه تنها برای حفظ جان او تلاش می کردند بلکه با رعایت تمام موازین شرعی و اخلاقی، با رأفت اسلامی با او برخورد می کردند و این مسئله باعث می شد اسرای عراقی در بیشتر مواقع از شرکت در جنگ با ایران اظهار ندامت و پشیمانی می کردند.

عبدی عنوان کرد: در جبهه مقاومت و به ویژه در سوریه نیز رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، با اشاعه عملی اخلاص و رأفت دوران دفاع مقدس فرهنگ غنی دفاع مقدس را در جبهه مقاومت اشاعه دادند.

پخش کلیپ و خاطره‌گویی و بازدید از نمایشگاه عکس و ادوات جنگی از بخش‌های دیگر این بازدید بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار