طی دیداری مطرح شد؛

امیر آشتیانی: حضور نامشروع نظامیان اشغالگر در خاک سوریه را محکوم می‌کنیم/ وزیر دفاع سوریه: سطح روابط و همکاری‌ با ایران را گسترش می‌دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حلقه‌های محور مقاومت در عرض هم قرار داشته و در تعامل و تکامل با یکدیگر هستند که معنا پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ - 24January 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار طی سخنانی با درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد که بنیان‌گذاران روابط راهبردی دو کشور بودند، اظهار داشت: امروز بخش زیادی از عمق راهبردی دو کشور ناشی از امتزاج خون رزمندگان ایرانی و سوری در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری است.

امیر آشتیانی: حضور نامشروع نظامیان اشغالگر در خاک سوریه را محکوم می‌کنیم/ وزیر دفاع سوریه: سطح روابط و همکاری‌ با ایران را گسترش می‌دهیم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سایه رهبری خردمندانه دو کشور، اشتراکات و پیوندهای فراوان، رابطه ایران و سوریه را به سمت یک رابطه عمیق و قلبی هدایت کرده است که تاکنون دشمنان مشترک موفق به جدایی آن نشدند، گفت: خوشبختانه مناسبات دو کشور یکی از بهترین دوره‌های تاریخی خود را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتش و ملت بزرگ و قهرمان سوریه توانسته است در برابر هجوم گسترده گروه‌های تروریستی تکفیری و حامیان خارجی آنها به پیروزی برسد، افزود: حضور رزمندگان محور مقاومت در کنار رزمندگان سوری در مبارزه با گروه‌های تروریستی- تکفیری یک نمونه و یک الگوی موفق بوده است و نشان داد، حلقه‌های محور مقاومت در عرض هم قرار داشته و در تعامل و تکامل با یکدیگر هستند که معنا پیدا می‌کنند؛ الگوی موفقی که از گسترش تروریسم به بسیاری از مناطق جهان جلوگیری کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت و نقش سوریه در زنجیره محور مقاومت بر ضرورت تقویت و استحکام قدرت ملی و دفاعی این کشور تأکید کرد.

امیر آشتیانی تأکید کرد: معتقدیم حضور نامشروع و غیر قانونی نظامیان اشغالگر در خاک سوریه، نا امن کننده و مخرب است، لذا ضمن تاکید بر تمامیت ارضی سوریه، بر ضرورت خروج همه نیروهای اشغالگر به ویژه اشغالگران آمریکایی تاکید داریم.

امیر آشتیانی با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه مشروعیت و کارآمدی نظام سوریه است گفت: میزان بالای مشارکت مردم در انتخابات مختلف نشان دهنده مشروعیت و پایگاه اجتماعی نظام سوریه در میان ملت است.

امیر آشتیانی: حضور نامشروع نظامیان اشغالگر در خاک سوریه را محکوم می‌کنیم/ وزیر دفاع سوریه: سطح روابط و همکاری‌ با ایران را گسترش می‌دهیم

وزیر دفاع ایران ضمن اشاره به تعرضات رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد: ما هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این رژیم جعلی فقط زبان زور و قدرت را می فهمد، نباید اجازه گستاخی بیشتر به آن رژیم را داد.

امیر آشتیانی با بیان تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت: اعمال تحریم‌ها با هدف تضعیف قدرت ملی و ایجاد بحران مشروعیت و ناکارآمدی است و ما در ایران این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جنگ اقتصادی ادامه‌ی جنگ نظامی و سیاسی است گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود در مواجهه با جنگ اقتصادی را در اختیار برادران سوری خود قرار دهد.

تلاش می‌کنیم سطح روابط و همکاری‌ها ارتقا و گسترش یابد

سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و دیدار با مقامات ایرانی گفت: این دیدار و گفت‌وگو نشان دهنده اوج همکاری با برادران ایرانی در مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه است

وزیر دفاع سوریه با اشاره به حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های محور مقاومت برای حفظ امنیت منطقه از نقش جمهوری اسلامی ایران در این رابطه قدردانی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم سطح روابط و همکاری‌ها ارتقا و گسترش یابد.

در این دیدار، وزرای دفاع دو کشور در موضوعات مورد علاقه دو طرف و گسترش روابط گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها