نظرسنجی توئیتری آناتولی، سوئد را در مخمصه انداخت

در نظرسنجی توئیتری خبرگزاری آناتولی ترکیه، بیش از ۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان به تایید درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو از سوی آنکارا، پاسخ منفی دادند.
کد خبر: ۵۶۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 24January 2023

نظرسنجی توئیتری آناتولی، سوئد را در مخمصه انداختبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آناتولی در یک نظرسنجی در شبکه اجتماعی توئیتر از پاسخ‌دهندگان خواست تا نظرشان را درباره درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو اعلام کنند و ۹۲.۵ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که ترکیه نباید درخواست استکهلم برای پیوستن به این ائتلاف نظامی را تایید کند.

در این نظرسنجی ۲۴ ساعته از ۵۰ هزار و ۱۵۵ نفر این سوال پرسیده شد: به نظر شما ترکیه باید از درخواست سوئد برای ملحق شدن به ناتو حمایت کند؟

این نظرسنجی در بحبوحه تشدید تنش بین آنکارا و استکهلم و در پس‌زمینه اقدامات تحریک‌آمیز سوئد برگزار شده است. در جریان تظاهرات اخیر در استکهلم، افراد هتاک با «مجوز» مقامات سوئد اقدام به آتش زدن قرآن کرده و در تظاهراتی دیگر نیز حامیان گروه تروریستی پ. ک. ک علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به خیابان‌ها آمده و عروسک پارچه‌ای اردوغان را هم به دار آویختند!

ترکیه به همراه بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران، هتاکی به قرآن را به شدت محکوم کرد. آنکارا در واکنش به تظاهرات و همچنین هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان، سفر وزیر دفاع سوئد به ترکیه را لغو کرد. همچنین وزارت خارجه آنکارا، سفیر سوئد در ترکیه را فراخواند.

توبیاس بیلشتروم، وزیر خارجه سوئد از به خطر افتادن تلاش‌های این کشور برای پیوستن به ناتو در سایه این تظاهرات، ابراز نگرانی کرد.

پیوستن سوئد به ناتو در گرو تایید ترکیه است؛ کشوری که بیش از ۷۰ سال در این ائتلاف نظامی عضویت داشته و استکهلم را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار