خانواده‌های شهدای ارتش در یاسوج تجلیل شدند

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ - 24January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد امروز با حضور جمعی از  مسئولان و خانواده های شهدا در سالن کنگره شهدای شهر یاسوج برگزار شد. 

سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این همایش اظهار داشت: پارلمان اروپا اگر سپاه را تروریست لقب می‌دهد از قدرت آنها نیست بلکه از ضعف و درماندگی آنهاست. مگر می‌شود که نهاد رسمی یک حکومت را تروریست اعلام کنید و هزینه‌ای برای شما در بر نداشته باشد.

وی بیان کرد: امروز نیروی دریایی ما دریاهای دنیا را طی می کند و نزدیک کانال پاناماست و این تفکر که ناوگان کشوری در خارج از مرزها حضور داشته باشد خود به خود باعث اقتدار و قدرت بوده اما ایران اسلامی این موضوع را عملیاتی کرده است. 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سپاه در کنار ارتش نه تنها از کیان این مرز و بوم بلکه از جغرافیای اسلام حمایت و پاسداری می‌کند، گفت: دنیای غرب با یک جنگ ترکیبی تمام عیار قصد داشتند هزاران نفر را در ایران اسلامی بکشند و با کشته سازی به اهداف خود برسند اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و عدم همراهی مردم ناکام ماندند. 

خرم‌دل با اشاره به اینکه مردم دنیا از رژیم صهیونیستی متنفر هستند و این رژیم غاصب رو به اضمحلال است و این به برکت خون شهدا است، خاطرنشان کرد: باید پیام شهدا را سرلوحه قرار دهیم. 

«سید جواد هاشمی‌مهر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت: ارتش ایران زمانی تحت تعلیم مستشاران خارجی بود و امروز با افتخار به عنوان یکی از ارتش های قدرتمند جهان و یازدهمین قدرت برتر دنیا و مقام اول منطقه و خاورمیانه است.

وی افزود: برخورداری از روحیه ولایتمداری ارتش باعث شده تا حریم کشور امن باشد و نیروهای مسلح کشور ما در کنار هم و تحت مدیریت واحد فرماندهی کل قوا از تمامیت ارضی از شمال تا جنوب پاسداری می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان برای زمین زدن جمهوری اسلامی اما شاهد پیشرفت ترین تجهیزات شامل موشک های بالستیک و سلاح های زمین به زمین، زمین به هوا  وصاحب قدرت بی‌بدیل هستیم که می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم و این امنیت مرهون نیروهای مسلح است.

هاشمی‌مهر بیان کرد: در عرصه بین الملل و در عراق، سوریه و افغانستان هم در حال مقابله با دشمن بوده و در تمام اقیانوس های جهان دارای اقتدار مثال زدنی هستیم که باعث افتخار کشور ماست.

وی با بیان اینکه دشمن امروز با برنامه ریزی و طراحی پیچیده تری در حال جنگ با ایران اسلامی است، متذکر شد: فرزندان غیور جمهوری اسلامی در نیروهای مسلح با اقتدار و صلابت در مقابل استکبار ایستاده‌اند و از تمامیت ارضی کشور دفاع می کنند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اقدام غیرقانونی پارلمان اروپا و تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره داشت و اضافه کرد: تروریستی خواندن یک نهاد قانونی عملی غیرقانونی است و در صلاحیت آنها نیست و نمی توانند بدون اجازه شورای امنیت و کنوانسیون های بین المللی چنین اقدام خبیثانه ای را انجام دهند.

هاشمی‌مهر ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش، بیان کرد: استان ما یگان ارتش را ندارد اما خانواده های عزیزی را داریم که فرزندان خود را تقدیم کردند و شهید شدند و یا به مقام ایثار گری نائل آمدند. با تلاش هایی که از سوی استاندار، فرمانده سپاه فتح و دیگر مسئولان استان و ارتش انجام گرفت دفتر نمایندگی امور ایثارگران ارتش در یاسوج راه اندازی شد.

سرهنگ «محمد یعقوبی» رئیس سازمان ایثارگران نزاجا نیز در این نشست ضمن تقدیر از همه حاضرین در این همایش گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از  ۱۸۸۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و نام لرها با غیرت و جوانمردی گره خورده است.

وی افزود: اگر امنیت و آسایش و مسئولیتی داریم مرهون فداکاری شهداست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

رئیس سازمان ایثارگران نزاجا بیان کرد: باید خادم مردم و ملت باشیم و شبانه روز به طور جهادی کار و تلاش کنیم و در خدمت خانواده های شهدا و ایثارگران باشیم زیرا هرچه داریم به برکت خون شهداست. 

یعقوبی با بیان اینکه دشمن از شجاعت سپاه ترس دارد و با تروریست خواندن این نهاد انقلابی در واقع زبونی و پستی خود را نشان داد، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح با اتحاد پشت سر ولایت فقیه با اقتدار از ایران اسلامی دفاع خواهند کرد و در این راه ولایت مداری و بصیرت دو سلاحی است که ما را نجات خواهد داد. پرچم خدمت رسانی ارتش در کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی دفتر نمایندگی ایثارگران نزاجا به اهتزاز درآمد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها