روایت شهید سیاف‌زاده از سکوت دشمن/ چتر خدا چشمان دشمن را کور می‌کند+ صوت

شهید سیاف‌زاده معتقد بود که خدا چترش را انداخته بود از روی آبادان به این‌طرف که اصلاً اینجا نمی‌خواهد چیزی بفهمد و چشم‌های دشمن را کور کرده بود.
کد خبر: ۵۶۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ - 25January 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت سالروز عروج آسمانی شهید احمد سیاف‌زاده اقدام به انتشار صوتی از ایشان کرده است.

روایت شهید سیاف‌زاده از سکوت دشمن/ چتر خدا چشمان دشمن را کور می‌کند

شهید سیاف‌زاده در این صوت که برای اولین بار منتشر شده است در مصاحبه‌ای که در قرارگاه کربلا و در بیست و نهم اسفندماه سال ۱۳۶۴ انجام شده تحلیل خود را از سکوت دشمن حین اجرای عملیات والفجر ۸ ارائه کرده است.

در این صوت می‌شنویم:

«این‌که اصلاً یک‌ چیز عجیبی بود که خودمان بعضی وقت‌ها شک می‌کردیم می‌گفتیم نکند دشمن دارد ما را فریب می‌دهد. فهمیده، ولی چیزی نمی‌گوید. یعنی این‌قدر دیگر قضیه برای خودمان مشکوک بود که، چون جزیره آبادان یک جزیره‌ای بود که کسی توی آن نه کار کرده بود نه واقعاً با پنج، شش سال قبلش فرقی داشـت، نه اصلاً برای دشمنی که این‌قدر چشم‌هایش باز است که کجا ما می‌خواهیم عمل بکنیم، ماهواره‌ها برایش عکس می‌گیرد، دیده‌بانی‌ها، رازیت‌هایش، هواپیماهایش عکس می‌گیرد، جاسوس‌هایش می‌آیند این‌طرف، جاسوس‌های این‌وری می‌روند آن‌طرف. این‌همه امکانات استخباراتش را به کار می‌گیرد که بفهمد منطقه عملیات کجا است؟ برای دشمن کاری نداشت که بفهمد اینجا می‌خواهد عملیات بشود.

در مجموع مـن معایب منطقه را گفتم، ولی شرایط مثبتی هم داشت که خیلی هم قوی نیستند. با توجه به این‌ها و اصلش همان امداد‌های غیبی و کمکی که خدا به اینجا کرد، نه یک روزی آمد یک عکس خیلی حساب‌شده‌ای بگیرد، نه یک روزی آمد بمبارانی بکند، نه یک روزی آمد آتش شدید بریزد، اصلاً منطقه درست مثل‌اینکه خدا چترش را انداخته بود از روی آبادان به این‌طرف که اصلاً اینجا نمی‌خواهد چیزی بفهمد و چشم‌های دشمن را کور کرده بود. یعنی دشمن هم حساس شده بود به این تردد‌های جاده آبادان. گذاشته بود به‌حساب منطقه شلمچه که ارتش می‌خواست عمل بکند و یک تجمعی کرده بود. حتی منطقه مارد را که زد آنجا را به‌حساب ارتش گذاشت.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار