مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

نحوه تدریس درس آمادگی دفاعی در آموزش و پرورش رضایت‌بخش نیست

سرهنگ «حبیبی» گفت: درس آمادگی دفاعی در آموزش و پرورش به‌جهت فقدان مربی رسمی و تخصصی این رشته، خوب تدریس نمی‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ - 25January 2023

نحوه تدریس درس آمادگی دفاعی در آموزش و پرورش رضایت‌بخش نیستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در دیدار با سرگروه آمادگی دفاعی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پایه و اساس همه جوامع به تعلیم و تربیت افراد آن جامعه بستگی دارد، اظهار داشت: عوامل درونی و بیرونی زیادی بر شکل‌گیری شخصیت افراد تأثیرگذارند.

وی با اشاره به عوامل تربیت و شکل‌گیری شخصیت فرزندان، تصریح کرد: در بین همه‌ی آن‌ها، خانواده و مدرسه بیشترین نقش را دارند البته معلمان نیز نقش مهمی در ایجاد امید به آینده، خوداتکایی، استقلال، مقاومت و تاب‌آوری در جامعه دارند.

حبیبی با بیان اینکه ماهیت جنگ‌ها و تهدیدات در دنیای امروز بیش از آن‌که نظامی باشد، فرهنگی است، افزود: کشور‌های استعمارگر در طول سال‌های گذشته، انواع نیرنگ‌ها و توطئه‌ها مانند تحمیل جنگ هشت ساله، حمایت از گروه‌های تروریستی ضد اسلامی مانند داعش، تلاش برای ایجاد تفرقه، راه‌اندازی جنگ نرم، اعمال تحریم‌های اقتصادی و مسائلی از این قبیل را به کار گرفتند تا انقلاب اسلامی را از آرمان‌های اصلی خود دور کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: درس آمادگی دفاعی در آموزش و پرورش به‌جهت فقدان مربی رسمی و تخصصی این رشته، خوب اجرا نمی‌شود.

حبیبی متذکر شد: برای جلوگیری از شبیخون‌های فرهنگی باید با تدوین یک برنامه آموزشی هدف دشمن را شناسایی کرده و نقاط قوت را تقویت کرد و نقاط ضعف را پوشش داد و برای رفع آن‌ها آماده شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار