فرازی از زندگی‌نامه سردار شهید محمدحسن غفاری؛

قید و بند دنیا را از روحمان برداشته‌ایم و به جوار حق تعالی رسیده‌ایم

سردار شهید «محمدحسن غفاری» یکم دی ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی شهرستان گرگان به دنیا آمد و ۳۰ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳ - 27January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، سردار رشيد سپاه اسلام «محمد حسن غفاری» فرزند قنبر، متولد یکم دی سال ۱۳۴۰ محله سرپیر شهرستان گرگان است و قائم مقام اطلاعات عملیات لشکر ۲۵ کربلا ازجمله مسئوليت‌های او در دوران جبهه و جنگ بود.

فرازی از زندگی شهید غفاری

در جریان مبارزات مردم گرگان نیز بر علیه نظام شاهنشاهی نقشی فعال را ایفا کرد. پس از پیروزی انقلاب به منظور حفاظت از انقلاب به عضویت تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. وی برای گذراندن دوره‌ی آموزش نظامی به مرکز آموزشی المهدی چالوس اعزام شد و پس از گذراندن دوره عمومی آموزش نظامی یک دوره نیز آموزش تخصصی جنگ‌های پارتیزانی را گذراند و به همراه همرزمانش برای مبارزه با ضد انقلابیونی که در جنگل‌های آمل پناه گرفته بودند، اولین تجربیات نظامی و جنگی را به معرض نمایش گذاشت که نتیجه آن از بین رفتن ضد انقلاب در جنگل‌های آمل و کشته و تسلیم شدن آن‌ها بود.

بعد از پایان مأموریت در سال ۱۳۶۱ عازم جبهه‌های نبرد شد و در واحد طرح و عملیات دور جدیدی از فعالیت‌های نظامی را تجربه کرد. در این قسمت به معاونت واحد طرح و عملیات منصوب شد و با پذیرش مسئولیت موفق شد خدمات بیشتری را برای پیشرفت امور جنگ در لشکر ۲۵ کربلا ارایه دهد. او پس از مدتی تا سمت معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ۲۵ کربلا ارتقا یافت، غفاری همچنان در جبهه ماند تا در روز ۳۰ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه، بر اثر اصابت راکت هواپیما به خودرو حامل او به شهادت رسید.

قسمتی از وصیت نامه شهید «غفاری»:

قید و بند دنیا را از روحمان برداشته ایم و به جوار حق تعالی رسیده ایم. پیروی از ولایت فقیه و وحدت را رمز بقای شرافت اسلامی و انسانی میدانیم.

همه باید در این دفاع مقدس برای لااقل یکبار شرکت کنند و از کسانی که هدفشان با عملشان تطابق نداشت پرهیز کنید مسئولین باید بیشتر به فکر محرومین باشند، زیرا بیشترین بار انقلاب بردوش این قشر از جامعه است.

قید وبند دنیا را از روحمان برداشته ایم و به جوار حق تعالی رسیده ایم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها