مسئول حزب همت در هرمزگان:

مطالبه‌گری مهم‌ترین کارکرد احزاب است

«پاینده» گفت: احزاب با مطالبه‌گری می‌توانند نقش و جایگاه خود را در آسمان سیاسی کشور تقویت و در عین حال گشایش‌گر امور مردم نیز باشند.
کد خبر: ۵۶۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ - 28January 2023

به گزارش  دفاع‌پرس از هرمزگان، «محمد پاینده» مسئول حزب همت (همدلی مردم تحول خواه) در هرمزگان امروز در همایش یک روزه مسئولان این حزب که با حضور سید احمد نبوی دبیر کل این حزب در جزیره قشم برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش یک روزه به بررسی و تبیین سیاست کلی حزب در کشور پرداختیم و نظرات کارشناسی و دقیقی در این زمینه درباره کارکردهای جدید احزاب و بایسته‌های این حوزه مورد جمع بندی قرار گرفت.

وی با بیان این که گفتمان حزب همت بر پایه پیگیری مطالبات مردم بنا شده و این کارکرد باید در فضای فعالیت احزاب در کشور نیز گسترده شود، خاطرنشان کرد: احزاب یکی از بازوان نظام جمهوری اسلامی هستند که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و این در حالی است که یک ظرفیت بسیار خوبی برای پیشرفت و گفتمان سازی در زمینه مسائل مختلف دارند.

پاینده ادامه داد: حزب همت فعال ترین حزب مستقل کشور است و در ۲۷ استان حضور موثری در زمینه توجه به مطالبات مردم  دارد و دبیر کل حزب با حمایت از استان‌های مختلف در زمینه پیگیری امور و مطالبات مردم، بر ضرورت مردمی سازی امور تأکید ویژه‌ای دارند و این راهبرد سبب شده تا بسیاری از مطالبات منطقه‌ای مورد پیگیری قرار گیرد و نتایج آن نیز ملموس باشد.

مسئول حزب همت در هرمزگان تصریح کرد: کارکرد احزاب در کشورمان به مقطع انتخابات محدود شده و این لطمه بزرگی به فعالیت حزبی در کشور زده است و ما این مسأله را آسیب شناسی کرده‌ایم و ورود به مسائل اجتماعی و مطالبات مردم از جمله محورهایی است که می‌تواند میزان نفوذ و اثرگذاری احزاب در کشور را تقویت کند.

پاینده ‌گفت: احزاب باید کانون همگرایی و همفکری نخبگان کشور در عرصه‌های مختلف باشد و تصمیم سازی برای دولت‌ها از بستر احزاب کارآمد شکل گیرد و رسیدن به این شرایط ویژه بدون شک با توجه به احزاب و پذیرش نقش آنان در مسائل سیاسی کشور میسر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها