مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: 

نیازمند به یک نهضت تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس هستیم

«ظریفیان» توجه به ادبیات پایداری و دفاع مقدس را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: نیازمند به یک نهضت در حوزه تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۵۷۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴ - 04February 2023

«محمد حسین ظریفیان» مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز، توجه و حمایت از ترویج ادبیات پایداری و فرهنگ ایثار و شهادت را یک تکلیف و وظیفه مهم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سیاستگذار حوزه فرهنگی کشور در جلسه ۶۶۰ در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف و مکلف به حمایت از تاریخ و ادبیات دفاع مقدس کرده و ما بر اساس این مصوبه به عنوان یک سند بالادستی در حوزه ارزیابی کتاب موظف به حمایت از ناشران فعال در حوزه دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به نهضت تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس امروزه بسیار ضروری است؛ افزود: بستر کتاب و ادبیات بستر بسیار مناسبی برای تولید محتوای فاخر ادبی است و در این رابطه باید از گنجینه استعداد‌های ادبی خلاق و توانمند به نحو شایسته‌ای در تولید محتوای آثار ادبی فاخر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفته شود.

ظریفیان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هیچ تلاشی در جهت حمایت از انتشار ارزش‌های دفاع مقدس دریغ نخواهد کر‌د ادامه داد: یکی از مواردی که با حساسیت از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت؛ توجه به حفظ اصالت و صحت روایت‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجوز آثاری که در حوزه تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس هستند پس از تایید بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس صادر خواهد شد‌ عنوان کرد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز وزارت ارشاد پس از راستی آزمایی و با حساسیت بالا کتاب‌های ارسالی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مسئول با تاکید بر اینکه کارشناسان حوزه بررسی کتاب‌های دفاع مقدس اشراف کاملی به این حوزه دارند؛ خاطرنشان کرد: اگر نسبت به تولید آثار دفاع مقدس حساس نباشیم شاید روزی با روایت‌های جعلی و دروغین مواجه شویم و این مساله‌ای که امسال در هفته دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره کردند و نسبت به تحریف تاریخ دفاع مقدس هشدار دادند.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار