معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خبر داد؛

آغاز اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور

مقدم، از اجرای طرح «پالایش کتاب» در کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور، در راستای بروزرسانی کتب و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل جوان مسجدی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 30January 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مهدی مقدم» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور افزود: این طرح با هدف خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه‌های مساجد و جایگزین سازی کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبین در کشور اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: طی اجرای این طرح، به منظور مناسب‌سازی کتب موجود در کتابخانه‌های مساجد با نیازهای مناطق، 72 هزار جلد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا خواهد شد.

وی با تاکید براینکه طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد شهری و روستایی اجرا شده است، افزود: اجرای این طرح همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور آغاز و در گام نخست، اهدای کتاب در شش استان انجام خواهد شد.

مقدم با اشاره به اینکه اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: کتابخانه‌های مساجد استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کرمان، جنوب کرمان و کرمانشاه در این مرحله کتاب دریافت می کنند.

وی در ادامه به موضوعات کتاب‌های اهدایی اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها بیشتر با محور موضوعاتی نظیر دفاع مقدس، کتب دینی و کتاب‌های ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده‌اند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه هم‌اکنون 7 هزار باب کتابخانه مخزن دار در مساجد کشور در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: تجهیز این کتابخانه ها به آثار جدید و مورد نیاز مخاطبان، یکی از بهترین راه حل‌ها برای جذب نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به شمار می رود.

مقدم ادامه داد: هر جامعه‌ای برای پیمودن مسیر پیشرفت، نیاز به افزایش میانگین مطالعه افراد دارد و نهاد های فرهنگی نیز باید در این مسیر تلاش مضاعف داشته باشند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه اجرای طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، تولید کتاب صوتی با مشارکت اعضای کانون‌های مساجد سراسر کشور، برگزاری مسابقات کتابخوانی در رده‌های سنی مختلف و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کتابداران مساجد را از مهمترین اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

گفتنی است، تمامی فعالیت های برنامه ریزی شده جهت اجرا در کانو‌ن‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور، از طریق زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد قابل دریافت است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها