نامه‌ای به شهید «مسعود ابراهیمی» از پادگان دوکوهه+ سند

نامه یکی از رزمندگان گردان عمار از لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) خطاب به شهید «مسعود ابراهیمی» منتشر شد.
کد خبر: ۵۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ - 07February 2023

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، رزمندگان اسلام وقتی در جبهه‌ها حضور داشتند، اغلب از طریق نوشتن نامه با خانواده و دوستان خود ارتباط بر قرار می‌کردند. این نامه‌ها معمولا در پاکت‌های خاصی نگاشته می‌شدند که یک طرف آن، محل نوشتن آدرس گیرنده و آدرس فرستنده، به همراه تصاویر و شعار‌های انقلابی و طرف دیگر آن نیز محل نوشتن متن نامه بود.

نامه‌های رزمندگان اسلام امروز یادگاری‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس هستند که خواندن آن‌ها، نسل‌های بعد از جنگ را با حال و هوای جبهه‌ها و آن دوران آشنا می‌کند. همچنین برخی از این نامه‌ها روایت‌گر دلتنگی‌های همسرانه و پدرانه بین رزمندگان و خانواده آن‌هاست و برخی دیگر نیز حاوی وصیت و یا جملات آخر رزمندگان خطاب به خانواده و حتی «امت حزب‌الله» است که قبل از عملیات‌ها می‌نوشتند.

نمونه یکی از این نامه‌ها، نامه «مهدی طالب‌لو» رزمنده گروهان رجایی در گردان عمار از لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) است که از پادگان دوکوهه آن را خطاب به شهید «مسعود ابراهیمی» نگاشته و برای وی ارسال کرده است.

نامه‌ای به شهید «مسعود ابراهیمی» از پادگان دوکوهه

با درود و سلام فراوان بر رهبر کبیر انقلاب و آقا امام زمان (عج). با عرض سلام خدمت برادرم سلام عرض می‌کنم. امیدوارم که حالت خوب باشد و هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشی. اگر از احوالات اینجانب خواسته باشی، در سلامتی کامل برخوردار می‌باشم.

مسعود جان الان که دارم نامه می‌نویسم در داخل چادر با چند تا از بچه‌ها هستم و صبح جمعه می‌باشد و ما الان در لشگر حضرت رسول تیپ ۱ عمار و گردان عمار گروهان رجایی مستقر هستیم. مسعود فعلا اینجا هیچ خبری به آن صورت نیست و تا حالا هیچ‌کدام ار بچه‌ها را ندیدم (آشنایان) و همین‌طور اطرافمان تپه و کوه می‌باشد که نزدیک صبح و شب هوا خیلی سرد می‌شود، اما ظهر هوا خوب است.

مسعود سلام مرا به تمام بچه‌ها برسان و اگر خواستن برایم نامه بنویسند، آدرسم را به آن‌ها بده. مسعود در نامه‌ات از وضع آن‌جا بنویس و التماس دعا داریم. مسعود دیگر وقتت را نمی‌گیرم و برایت آرزوی موفقیت دارم امیدوارم خداوند بیشتر پناهت باشد و در همه کار‌ها همیارت باشد.

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

منتظر نامه‌ات هستم

جمعه صبح ۶۲/۶/۲۵

والسلام

نامه‌ای به شهید «مسعود ابراهیمی» از پادگان دوکوهه

شهید «مسعود ابراهیمی» متولد ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۳۹ بود که تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. وی با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام یکم فروردین سال ۱۳۶۳، در عملیات خیبر به شهادت رسید؛ اما اثری از پیکرش به دست نیامد. قربان برادر مسعود نیز به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها