بررسی ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین توسط رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی احتمال کمک نظامی این رژیم به ارتش اوکراین را رد نکرد و گفت در حال بررسی این گزینه است.
کد خبر: ۵۷۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ - 01February 2023

بررسی ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین توسط رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان اظهار داشت: این رژیم در حال بررسی گزینه کمک نظامی به اوکراین، از جمله ارسال سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» است.

نتانیاهو همچنین افزود: آمریکا بخشی از تسلیحاتش در انبار‌های رژیم صهیونیستی را به اوکراین ارسال کرده است.

پیش از این مقامات روسیه بار‌ها به رژیم صهیونیستی نسبت به هر گونه کمک تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده‌اند و این اقدام را به اقدامات تلافی‌جویانه تهدید کرده‌اند.

اوایل آبان‌ماه هم‌زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام رژیم صهیونیستی به ارسال تسلیحات نظامی برای ارتش اوکراین، «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفت در صورتی که اسرائیل به اوکراین سلاح ارسال کند مسکو این اقدام را اقدامی غیردوستانه تلقی خواهد کرد. این مقام روسی همچنین افزود که اسرائیل تمام اقداماتش درباره اوکراین را از قبل به روسیه اطلاع می‌دهد.

پیشتر از آن نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرده بود که تجهیز اوکراین با تسلیحات اسرائیلی، روابط مسکو با تل آویو را از بین خواهد برد. مدودف افزود به نظر می‌رسد که اسرائیل در حال آماده شدن برای تأمین سلاح برای رژیم کی یف است، اقدامی که او آن را «بسیار بی پروا» توصیف کرد.

با این حال «بنی گانتز» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی گفت: تل آویو در پرونده اوکراین در کنار غرب می‌ایستد، ولی ما به اوکراین سلاح نخواهیم فروخت. ما به اوکراین سلاح نفروخته و فقط به آن‌ها کمک‌های پزشکی و بشردوستانه ارائه کردیم. ما از آوارگان و مجروحان اوکراینی میزبانی و مراقبت کردیم، ولی باید روشن باشد که ما به کی یف سلاح نخواهیم فروخت. ما با وجود ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین، تمایلی به مشارکت در جنگ نداشته‌ایم.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از آن بیان شد که وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که کی یف از اسرائیل درخواست کمک نظامی خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار