۴۴ سال افتخار/ بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای در دهه فجر؛

حضور مردم در ۲۲ بهمن عامل تنومندتر شدن نهال انقلاب اسلامی/ دهه‌ی فجر، حادثه‌ی بزرگ و ذوابعادی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: دهه‌ی فجر، حادثه‌ی بزرگ و ذوابعادی است. واقعاً چه کسی تا به حال توانسته آن قضیه‌ای را که در دهه‌ی فجر اتفاق افتاد، از دیدگاه‌های جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی، درست تشریح کند؟
کد خبر: ۵۷۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴ - 03February 2023

حضور مردم در 22 بهمن عامل تنومندتر شدن نهال انقلاب اسلامی/ دهه‌ی فجر، حادثه‌ی بزرگ و ذوابعادی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، انقلاب اسلامی ایران به ایستگاه چهل و چهارم رسید و دشمنی‌هایی را پشت سر گذاشت که جبهه غرب علیه هیچ کشور دیگر اعمال نکرد، از ترور و جنگ گرفته تا تحریم و تبلیغات بی‌امان، و امروز همه را یکجا علیه مردم ایران و آرمان مقدسشان اعمال می‌کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی این نحوه دشمنی را جنگ ترکیبی عنوان کردند.

در این میان جنگ روانی و تبلیغات منفی علیه ایران جدی‌تر بنظر می‌رسد که امام خامنه‌ای در مقابل مقوله «جهاد تبیین» را ترسیم کردند.

با توجه به اینکه تحریف و تبلیغ منفی علیه انقلاب و تاریخ انقلاب یکی از راهبرد‌های دشمن است، به بازخوانی بیانات معظم‌له در خصوص دهه فجر و پیروی انقلاب می‌پردازیم.

سالگرد پیروزی انقلاب صددرصد مردمی است

حضور مردم را در راهپیمائی ۲۲ بهمن دست‌کم نباید گرفت؛ این خیلی چیز عظیمی است. سالگرد‌های انقلابها، سالگرد‌های روز‌های ملی در کشور‌ها را با این حرکت عظیم مردم در کشور عزیز ما مقایسه کنید. سالگرد انقلاب ما یک مراسم خشک و رسمی نیست؛ یک مراسم صددرصد مردمی است. مردم در سرمای سخت، در گرمای سوزان، در همه‌ی شرائط، آنجائی که لازم است در صحنه باشند، شرکت میکنند و در ۲۲ بهمن، همه ساله، ملت این عرصه را مغتنم میشمارند و وارد میدان میشوند و حضور خودشان را به رخ همه‌ی دشمنان و مخالفان میکشند. این در دنیا دیده میشود. (۱۳۸۶/۱۱/۱۹)

۲۲ بهمن مظهر اراده و عزم ملت ایران است

روز ۲۲ بهمن و راهپیمائی ۲۲ بهمن مظهر حضور مردمی و اراده و عزم ملی ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ی شرائط به خیابان‌ها میآیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار میدهند؛ این خیلی باعظمت است. (۱۳۸۶/۱۱/۱۹)

خاطرات دهه فجر موبه‌مو برای نسل جوان بازگو شود

دهه مبارکه فجر فرا رسید. این ایّام برای ملت ایران، روز‌های فراموش نشدنی است. از هنگام ورود امام تا وقتی که به‌کلّی کمر طاغوت به دست این مردم شکست، این ملت روز‌های پُرشکوه و پرحماسه‌ای را گذراند. دهه فجر، مظهر آن شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است. عزّت ایران و ایرانی، بلکه عزّت اسلام و مسلمین، در این دهه، به‌دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ایران پایه‌گذاری شد. با شروع دهه فجر، خاطرات این ملت از این ... سال [ها]گذشته تکرار میشود و چقدر خوب است که این خاطرات و این حوادث، به‌وسیله آگاهان، موبه‌مو به نسل جدید منعکس‌شود. (۱۳۷۸/۱۱/۱۳)

دهه‌ی فجر، حادثه‌ی بزرگ و ذوابعادی است

دهه‌ی فجر، حادثه‌ی بزرگ و ذوابعادی است. واقعاً چه کسی تا به حال توانسته آن قضیه‌ای را که در دهه‌ی فجر اتفاق افتاد، از دیدگاه‌های جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی، درست تشریح کند؟ کداممان این کار را کرده‌ایم؟ دشمن قلم در دست گرفته و خواسته که این قضیه را با تحریف و دروغ و آرایش‌های بی‌معنی، منعکس کند. دشمن روی آن کار کرده؛ اما دوستان، عظمت آن را کجا توانسته‌اند بیان کنند؟! واقعاً حادثه، خیلی عظیم است؛ بنابراین، معرفی این حادثه، به هر شکل که بشود، یک حسنه و بلکه یک فریضه است. یکی از وسایل معرفی، این است که یاد این ایام در ذهن‌ها زنده بماند. وقتی که این ایام می‌رسد، باید این فراز را بفهمند و همه به یاد بیاورند. (۱۳۷۱/۱۱/۰۵)

مردم اجازه ندادند ۲۲ بهمن شکوه و جلال خود را از دست بدهد

این که ملت ما در هر ۲۲ بهمن با شور، با هیجان، با عزم راسخ، توی خیابان‌ها می‌آیند و در این راهپیمائی عظیم شرکت میکنند و خودشان را نشان میدهند، یک حرکت نمادین از ایستادگی و استقامت ملت بر سر همین آرمانهاست. ملت، نشان میدهد که ما هستیم؛ لذا شما می‌بینید در طول این سی سال، ۲۲ بهمن در زیر برف و سرمای شدید و بر روی زمین‌های یخ بسته، در زیر آفتاب سوزانِ - در مناطقی که هوا گرم بوده است - انجام شده و مردم داخل این میدان راهپیمائیها، آمدند و حضور خودشان را حفظ کردند؛ نگذاشتند ۲۲ بهمن آن جلا و رونق خودش را از دست بدهد. (۱۳۸۷/۱۱/۱۹)

حضور مردم عامل تنومندتر شدن نهال انقلاب اسلامی

ایام مبارک دهه‌ی فجر است. در دهه‌ی فجر، آنچه که بر این حقیر و امثال این حقیر لازم است، دو تشکر است: اول، شکر الهی. با کمال خشوع، با کمال تواضع، جبهه‌ی شکر بر درگاه الهی میسائیم که این توفیق را نصیب ملت ایران کرد؛ این حرکت عظیم، این کار بزرگ، این نهضت تاریخ‌ساز، به دست ملت ایران و با رهبری امام بزرگوار انجام گرفت؛ نظام اسلامی تشکیل شد؛ حرکت ملت ایران به سمت خدا، به سمت اهداف الهی، به سمت ارزش‌های الهی آغاز شد. هیچ نعمتی از این بالاتر نیست و شکر الهی بر این نعمت بزرگ همیشه لازم است و در ایام دهه‌ی فجر، لازمتر. تشکر دوم، تشکر از ملت ایران است؛ وفاداری کردند، جوانمردی به‌خرج دادند، گذشت کردند، ایثار کردند، شجاعت نشان دادند، بصیرت به‌خرج دادند؛ حضور دائمی خود را در طول این سی و سه سال آنچنان حفظ کردند که این نهال با همه‌ی خطرها، با همه‌ی مشکلات، روزبه‌روز تنومندتر شد، بارورتر شد، بالنده‌تر شد. امروز مثل همان شجره‌ی طیبه‌ای که «اصل‌ها ثابت و فرع‌ها فی السّماء»، (۱) در زمین زندگی بشریت ریشه دوانده است و ثمرات و آثار آن به‌طور متواتر نائل و واصل میشود. (۱۳۹۰/۱۱/۱۴)

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها