رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح با سودان امسال امضا می‌کند

وزیرخارجه رژیم صهیویستی پس از دیدار با همتای سودانی خود و سفر به خارطوم جزئیاتی از این دیدار را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ - 03February 2023

رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح با سودان امسال امضا می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «الی کوهن» وزیرخارجه رژیم صهیویستی پس از دیدار با همتای سودانی خود و سفر به خارطوم گفت: از یک سفر تاریخی با خبر‌های مهم بازگشتم. سفر به سودان پایه‌های یک توافقنامه صلح تاریخی با یک کشور استراتژیک را ایجاد می‌کند.

کوهن، پس از سفر به سودان افزود: توافق صلح بین اسرائیل و سودان به امنیت ملی اسرائیل کمک خواهد کرد لذا توافقنامه صلح با سودان امسال امضا می‌شود.

وزیرخارجه رژیم صهیویستی همچنین ادامه داد: سه بار برای صلح، مذاکره و به رسمیت شناختن اسرائیل به خارطوم برگشتیم. پیش نویس توافقنامه صلح سودان را ارائه کردیم که پس از تشکیل دولت غیرنظامی در آنجا امضا خواهد شد. توافق با سودان راه را برای توافقات بیشتر با کشور‌های آفریقایی باز می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پس از امضای توافقنامه در همه زمینه‌ها به سودان کمک خواهیم کرد. سودان به توافق با اسرائیل برای باز کردن در‌ها به روی آمریکا و دیگر کشور‌های غربی علاقه‌مند است. سودان مایل به گشودن روابط خود باغرب و کنار گذاشتن حمایت از حماس است و این راه درستی است. توافق با سودان یک توافق صلح در برابر صلح است.

از سوی دیگر، شورای حاکمیتی سودان از دیدار رئیس این شورا با وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در خارطوم خبر داد.

در اتفاقی بی سابقه پس از عادی سازی روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی، «ایلی کوهن» امروز پنج شنبه در خارطوم پایتخت سودان با «عبدالفتاح البرهان» دیدار کرد.

شورای حاکمیتی سودان با انتشار بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: در دیدار البرهان و کوهن به تقویت روابط خارطوم- تل آویو و توسعه چشم انداز همکاری‌ها در بخش‌های امنیتی و نظامی پرداخته شد.

طبق بیانیه این شورا، البرهان در این دیدار بر ضرورت ایجاد ثبات در روابط بین اسرائیل و فلسطینی‌ها تأکید کرد.

این خبر در حالی است که خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که یک هیئت اسرائیلی برای رایزنی درباره عادی سازی روابط بین خارطوم و تل آویو وارد پایتخت سودان شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار