۴۴ سال افتخار/ در آستانه میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر صورت گرفت؛

رونمایی از شناسنامه نمادین ۱۴ شهید انقلاب اسلامی

در یادواره شهدای انقلاب که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد از شناسنامه نمادین ۱۴ شهید انقلاب اسلامی استان رونمایی شد.
کد خبر: ۵۷۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ - 03February 2023

رونمایی از شناسنامه نمادین ۱۴ شهید انقلاب اسلامی/ قاضی زاده هاشمی با پدران آسمانی دیدار کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌‍پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جشن پدران آسمانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب پنجشنبه ۱۳ بهمن که در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد،  ضمن تبریک تقارن ایام تولد امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و حلول دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: توفیق بزرگی است که در خدمت خانواده شهید و شهادت هستیم. فرزندان شما به عنوان کسانی که یاد و نام پدرشان را زنده نگه می‌دارند به جامعه یادآوری می‌کنند که پدر الهی و آسمانی شهید است و نامی که می‌شود از آن به عنوان پیرو واقعی امیرالمؤمنین (ع) یاد کرد نام شهداست.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم فرمودند «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» تأکید کرد: خداوند رحمان که کلامش درست است در ترجمه این آیه نمی‌گوید کسانی که برای خدا قیام کرده‌اند مانند زندگان هستند، بلکه شهدا را زنده واقعی می‌داند، یعنی احیا را در مقابل اموات قرار می‌دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دوران زندگی انسان مراحل مختلفی دارد، تصریح کرد: انسان به عنوان یک روح در عالم پس از مرحله جنینی، روحش در کالبدی که شکل می‌گیرد دمیده می‌شود و پس از مرگ هم از کالبد جدا و در عالم برزخ قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمام انسان‌ها پس از مرگ شرایطی مثل خواب دارند، البته برای انسان معمولی این مقوله صرفاً خوابیدن است و جسمش از بین رفته و در آنجا دوباره تشکیل می‌شود، اما خداوند رحمان در مورد شهدا می‌فرمایند این‌ها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند.

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به فرزندان شهدا گفت: پدران شما که امروز زندگان واقعی هستند و روز پدر را باید به آن‌ها تبریک گفت. حیات و زندگی واقعی در وجود شهید متبلور است، شاید در قرآن به هیچ شخصیتی مثل شهدا و انبیاء الهی اینگونه اشاره نشده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در هر دوره‌ای مجاهدان فی سبیل‌الله حضور دارند، تأکید کرد: شهید می‌تواند زن باشد و یا مرد، می‌تواند فاطمه باشد و یا علی، همچنین شهید مربوط به یک نژاد، مذهب و یا قومیت خاص هم نیست، همانطور که می‌توانی یک مسیحی ارمنی باشی، اما در مکتب امام خمینی به شهادت برسی، یا می‌توانی امام جماعت اهل سنت مسجد در خاش باشی، اما برای دفاع از حقیقت جمهوری اسلامی تلاش کنی و در این راه شهید شوی، لذا پذیرش انسان توسط خداوند متعال، مسلماً به معیار‌هایی که انسان‌ها بر اساس آن قضاوت می‌کنند ارتباطی ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه قلب ملت بزرگ ایران همیشه با اهل بیت (ع) و حق و حقیقت است و همچنان در حال ایثار و ایستادگی هستند، گفت: ستارگان شب‌های تاریک این عالم شهدا هستند و هر وقت مشکلی برای کشور پیش می‌آید شهدا به میدان می‌آیند و همه مسائل حل می‌شود. شهدا خود را ذوب در خداوند تبارک و تعالی کردند و آنچه خداوند از آن‌ها می‌خواست در عمل محقق کردند و خداوند هم چه خوب پاداش عملشان را می‌دهد.

قاضی زاده هاشمی افزود: ما هم با برگزاری گرامیداشت‌های مختلف به یاد شهدا هستیم و شهدا هم هرگز کشور را رها نکردند و همیشه در میدان دفاع هستند. امیدواریم همیشه ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و نعمت بزرگی را که شهدا به ما هدیه کردند به خوبی به نتیجه برسانیم و عامل چیزی باشیم که شهدا از ما خواسته‌اند.

در یادواره شهدای انقلاب و با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان جنوبی از شناسنامه نمادین ۱۴ شهید انقلاب اسلامی استان رونمایی شد.

شناسنامه‌های نمادین شهدا، حاوی اطلاعات هویتی و شهادت شهدا با طراحی زیبا و تأثیرگذار است. این شناسنامه‌ها بعد از رونمایی به خانواده‌های معظم و معزز این شهدا اهدا شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار