معاون رئیس جمهور خبر داد؛

اعتبار ۱۲۸ میلیارد تومانی اشتغالزایی برای ایثارگران خراسان جنوبی

قاضی زاده هاشمی گفت: ۱۲۸ میلیارد تومان برای اشتغالزایی ایثارگران خراسان جنوبی مصوب شده است.
کد خبر: ۵۷۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ - 03February 2023

۱۲۸ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی ایثارگران خراسان جنوبیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیر قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز جمعه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اجرای مصوبات این شورا اعتباری پیش بینی شده که این منابع به استان‌ها ابلاغ شده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ یک درصد بودجه جاری برای اجرای مصوبات این شورا در نظر گرفته شده است، افزود: این شورا با توجه به اینکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه دارد باید برای ایجاد موزه دفاع مقدس ورود کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در این شورا باید مسائل مربوط به ایثارگران غیر جانباز و شهید هم مطرح شود، گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان باید پایان سال گزارشی از هزینه گرد یک درصد بودجه جاری خود را در این خصوص ارائه کنند.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه تاکنون ۹۱۶ ایثارگر خراسان جنوبی در سامانه کاریابی ما ثبت نام کرده‌اند که نسبت به گذشته میزان آن افزایش یافته است، اظهار داشت: از این تعداد ۱۰۶ نفر فرزند شهید هستند که تعداد ۱۵۳ نفری آن در سال گذشته به دلیل استخدام‌های انجام شده، کاهش یافته است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۲۰ نفر ایثارگر در خراسان جنوبی استخدام شده‌اند، ادامه داد: از محل ج ماده ۸۷ هم مجوز استخدام ۲۴۵ ایثارگر برای این استان صادر شده است که تاکنون ۷۵ نفر آن‌ها جذب شده‌اند.

به گفته وی علت اصلی اینکه این سهمیه تا کنون در استان محقق نشده همگن نبودن ایثارگر با نیاز دستگاه‌های اجرایی است لذا در حال طراحی آزمون استخدامی دیگری هستیم تا با توجه به حوزه جغرافیایی و مدرک تحصیلی فرزندان شهید و ایثارگران این استخدام‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه از مجوز استخدام ۸۳۵ نفری برای خراسان جنوبی سهمیه ۸۵ نفری باقی مانده است، افزود: اعتبار خود اشتغالی امسال ما هفت برابر شده است و علاوه بر ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در این خصوص، از منابع صندوق توسعه به شرط همکاری بانک‌ها هم برای این منظور می‌توانیم استفاده کنیم.

قاضی زاده هاشمی از اختصاص اعتبار ۱۲۸ میلیارد تومانی اشتغالزایی مصوب برای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ترجیح ما این است که اعتبار مورد نظر به یک کارآفرین بزرگ داده شود تا او برای به کار گیری ایثارگران اقدام کند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در حوزه مسکن چهار هزار و۷۲۰ مسکن برای ایثارگران جز فرزندان جانبازان زیر ۷۰ درصد در خراسان جنوبی احداث شده است، اما ایثارگران واقعی خیلی بیشتر از این هستند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه توزیع زمین و وام کسی را مسکن دار نمی‌کند، افزود: با استفاده از یک انبوه ساز و تجمیع همه منابع به خوبی می‌توان این مشکل را حل کرد.

وی تصریح کرد: ۴۷۰ گلزار شهید، هزار و۱۶۲ مزار در خراسان جنوبی وجود که از این تعداد ۴۴۱ مورد آن تاکنون ساماندهی شده‌اند و شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سفر رئیس جمهور برای این منظور پیش بینی شده که تاکنون یک سوم آن تخصیص یافته است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: با تشکیل هیأت امنا، گلزار‌های شهدا به کانون‌های عبادی و فرهنگی تبدیل می‌شوند تا علاوه بر سامان دهی این گلزارها، اقدامات دیگری هم با همکاری شهرداری‌ها انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از پرداخت هزینه مربوط به تجهیزات پزشکی جانبازان تا ابتدای آذر ماه خبر داد و گفت: بر اساس طرح سپاس مدیران استان باید در دیدار‌های با ایثارگران زمینه حل مشکلات آن‌ها را هم فراهم کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تخصیص دو میلیارد تومان برای تجهیز مراکز استان ادامه داد: اگر مسئولان استان به ما کمک کنند درآمد ناشی از تبدیل دارایی‌های خود را در خراسان جنوبی هزینه خواهیم کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای ایجاد دهکده نشاط هم از محل دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تأمین خواهد شد و در حوزه‌های فرهنگی، مسکن، تفریحی و ایجاد نشاط و بهداشتی و درمانی این دارایی هد هزینه می‌شود تا این اقدامات به خدمات ماندگاری تبدیل شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار