رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خبر داد؛

تبدیل گلزارهای شهدا به کانون‌های فرهنگی و عبادی/ وجود ۲۷ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در کشور

«قاضی‌زاده هاشمی» تبدیل گلزارهای شهدا به کانون فرهنگی و عبادی را از برنامه‌های محوری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: این طرح را از گلزار شهدای استان‌های بزرگ شروع کرده و به سایر استان‌های کشور توسعه می‌دهیم.
کد خبر: ۵۷۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ - 03February 2023

تبدیل گلزارهای شهدا به کانون‌های فرهنگی و عبادی/ وجود ۲۷ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از بیرجند، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز(جمعه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: ایثارگران و ترویج ایثار و شهادت مسئله یک دستگاه نیست و همه مردم و تمامی دستگاه‌ها در این زمینه مسئول هستند، بنیاد شهید و امور ایثارگران هم دستگاه هماهنگ‌کننده است.

وی با بیان اینکه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شورای قانونی و تنها شورای فرهنگی و عملیاتی و دارای برش استانی و شهرستانی است، بیان داشت: این شورا قدرت تصمیم‌گیری بالایی دارد و مصوبات آن‌ها قابل اجرا و دارای پیوست بودجه‌ای است از طرفی این شورا هم موضوعات حوزه ترویجی و هم حوزه تکریمی را دنبال می‌کند و در کشور نظیر ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  افزود: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری یک درصد اعتبارات جاری کشور را به مصوبات این شورا اختصاص داده که مورد استقبال دولت هم قرار گرفته لذا هر دستگاهی در استان با مجوز بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند این اعتبار را هزینه و تکلیف قانونی است.

قاضی‌زاده هاشمی تبدیل گلزارهای شهدا به کانون فرهنگی و عبادی را از برنامه‌های محوری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تبیین کرد: این طرح را از گلزار شهدای استان‌های بزرگ شروع کرده و به سایر استان‌های کشور توسعه می‌دهیم.

وی مطرح کرد: ۴۷۰ گلزار با یک هزار و ۹۶۲ مزار شهید در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۴۴۱ گلزار ساماندهی شده و در سفر رئیس‌جمهور به استان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان اختصاص یافته که یک سوم آن تاکنون تخصیص یافته و با تخصیص کامل اعتبار، ساماندهی گلزار شهدا تسریع خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  با بیان اینکه در زمینه اشتغال جامعه ایثارگری ۹۱۶ نفر در سامانه کاریابی استان ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته رشد دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۶ نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد و فرزند شهدا هستند که نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در کشور داریم که براساس قانون، دولت مکلف به جذب آنان است و برای بقیه ایثارگران سهیمه استخدام ۲۵ درصد است، تبیین کرد: همچنین در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران استان ۸۳۵ مجوز داشته‌اید که ۷۵۷ نفر جذب شدند و ۸۷ مورد باقی مانده است‌ که باید اخطار لازم برای تعیین تکلیف افراد باقیمانده هم داده شود.

وی از پرداخت هزینه مربوط به تجهیزات پزشکی جانبازان تا ابتدای آذر ماه خبر داد و گفت: بر اساس طرح سپاس مدیران استان باید در دیدارهای با ایثارگران زمینه حل مشکلات آنها را هم فراهم کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای ایجاد دهکده نشاط هم از محل دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تأمین خواهد شد و در حوزه‌های فرهنگی، مسکن، تفریحی و ایجاد نشاط و بهداشتی و درمانی این دارایی‌ها هزینه می‌شود تا این اقدامات به خدمات ماندگاری تبدیل شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن چهار هزار و۷۲۰ مسکن برای ایثارگران جز فرزندان جانبازان زیر ۷۰ درصد در خراسان جنوبی احداث شده، گفت: توزیع زمین و پرداخت تسهیلات مشکلی از فرد حل نمی‌کند بلکه باید ساخت مسکن به پیمانکاران و انبوه‌سازان مطمئن و خبره سپرده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار