۴۴ سال افتخار/ نماینده ولی فقیه در مازندران:

صدا و سیما باید با نگاه انقلابی‌تر و جهادی‌تر برنامه تولید کند

آیت‌الله «محمدی لائینی» با تأکید بر اینکه صدا و سیما می‌تواند ضعف‌ها را از خود دور کند و باید نگاهها عوض شد، گفت: صدا و سیما باید نگاهی انقلابی‌تر و جهادی‌تر داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 03February 2023

صدا و سیما باید با نگاه انقلابی‌تر و جهادی‌تر برنامه تولید کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین افتتاحیه پروژه‌های فنی صدا و سیما مازندران، ضمن تبریک ایام دهه فجر و مناسبت‌های ماه رجب و گرامی‌داشت شهدای انقلاب و رسانه استان، به سابقه دیرینه مازندران از زمینه اعتقادی، فرهنگی، دینی و حکومت علوی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز هم سابقه استان بسیار درخشان است و مردمی مومن ادامه دهنده راه شهیدان هستند و حدود ۱۴ هزار روحانی، عالم و فاضل در استان و حوزه علمیه قم و مشهد داریم که سرمایه عظیمی هستند، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و حوزه های علمیه ما برگ‌های زرین و سرمایه فرهنگی هستند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: در کنار سرمایه‌های علمی، فرهنگی سرمایه‌های علمی و مراکز علمی فراوان مردمی کاملا معتقد و ملتزم داریم که نشان از اعتقادات و فرهنگ و نگاه فرهنگی، ولایی و ارزشی است که در این استان ولایتمدار حاکم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خدمات نظام در بیش از چهار دهه به ارائه ۴ هزار و ۶۰۰ سند املاک دوران پهلوی به مردم نوشهر و تبدیل آن به اسناد ملت اشاره کرد و گفت: این اقدامی بود که در دهه فجر امسال زیر سایه این انقلاب انجام شد، در انقلاب املاک غصبی پس داده شد، آن هم در قالب اسناد قابل اتکا که اگر مردم خودشان بخواهند این سند‌ها را دریافت کنند زمانبر و هزینه‌بر است.

وی همچنین عنوان کرد: وقتی یک مسئول بالادستی در استان حضور پیدا می‌کند باید درباره کم و کسری‌ها صحبت کنیم من فکر نمی‌کنم این مرکزی که داریم در شأن  و تراز مردم استان با این سابقه باشد، باید بهتر این باشد، می‌گویند چرا در تصویر‌های شبکه مازندران ضعف وجود دارد، بار‌ها شنیده ایم، بعضی‌ها به همین بهانه‌ها به سمت ماهواره می‌روند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: باید با قوت تهیه کنیم در هر حوز‌های چه فنی چه محتوایی و فرهنگی، در همه زمینه‌ها باید قوت تهیه کنیم، دشمنان هم با نقاط قوت ما سر جنگ دارند، رهبر معظم انقلاب اغتشاشات را تحلیل فرمودند که دشمن با شعار مبارزه با ضعف‌ها با قوتهای ما ما می‌خواهند مبارزه کنند.

این مسئول ادامه داد: تهیه ابزار قوی و محتوای غنی ضرورت دارد و می‌توانیم، نشدنی در کار نیست، امام راحل فرمودند که کلمه «نمی‌شود» را از ذهنتان دور کنید این کلمه در قاموس ادبیات ما نباید باشد، کلید اعجاز پیروزی اسلامی هم «ما می‌توانیم» بوده است و امروز کسانی که می‌خواهند ما را به نظام سلطه و غرب پیوند دهند می‌خواهند القا کنند که «ما نمی‌توانیم».

وی خاطرنشان کرد: دشمن نه مرد است نه در کنار آن‌ها بودن برای ما سودی دارد، نظام سلطه استکباری مرد نیست، خودمان باید مرد باشیم و روی پای خودمان بایستیم با این سابقه درخشان و به خصوص مکتب پربار اهل بیت (ع) می‌توانیم تولید محتوا کنیم.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل رسانه ملی دانشگاه است، ولی دانشگاه هم دارای ضعف است، ادامه داد: دانشگاه ما فقر مهارتی دارد دوم اینکه دانشگاه‌های ما بیشتر از اینکه به مسائل کف خیابانی بپردازند به مسائل ارتقایی و مقالات علمی خود توجه دارد؛ می‌بینیم در حجم و رشد رساله‌ها و مقالات در دنیا رتبه اول را در دنیا داریم، اما چرا مشکلات حل نمی‌شود سوال است.

آیت الله محمدی لائینی متذکر شد: چه کسی باید این مسائل را حل کند؟ این همه دانشگاه داریم، رسانه ملی داریم، رسانه ملی چقدر در این زمینه کار کرد؟ در زمینه مسائل فرهنگی؟ اما در دو شب بحث جراحی و معالجه سگ در رسانه ملی ما منتشر شد! این مشکل جامعه ماست؟

نماینده ولی فقیه مازندران ضمن انتقاد گفت: زمانی که مصاحبه امثال من بخواهد در صدا و سیما پخش شود زمان محدود است و نهایت ۳ دقیقه! آنوقت می‌گوییم که چرا سگ‌گردانی در جامعه رواج پیدا کرده؟ پس یعنی بخشی از نابسامانی‌های فرهنگی به اینجا برمی‌گردد یعنی درد و درمان از اینجاست، صدا و سیما می‌تواند این ضعف‌ها را از خود دور کند، نگاه باید عوض شود.

این مسئول با بیان اینکه صدا و سیمای ما باید نگاهی انقلابی‌تر و جهادی‌تر داشته باشد، اذعان داشت: در هر حال ما مدیون شهدا هستیم، سیستم صدا و سیما از نظر فنی و محتوایی باید تغییر پیدا کند، ببینیم که تا چه حد توانسته آن اهداف شهدا را به پیش ببرد، بنده سالی حدود چهار بار تاکید دارم که سرود‌های اوایل انقلاب که شورانگیز بوده و محتوای قرآنی دینی بسیار بالایی را دارد چرا پخش نمی‌کنید؟ باید پخش این موارد ملموس باشد، نگفتن ضعف هنر نیست گفتن آن و برطرف کردن آن هنر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار