حملات توپخانه عربستان به شمال یمن ۱ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، حملات توپخانه عربستان سعودی به مناطق مرزی استان صعده واقع در شمال یمن، ۱ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۵۷۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ - 03February 2023

حملات توپخانه عربستان به شمال یمن ۱ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، ارتش عربستان سعودی منطقه «عفره» شهرستان مرزی منبه واقع در استان صعده را هدف قرار دادند.

بر اثر این حملات یک غیرنظامی کشته و هفت تن دیگر از جمله ۲ مهاجر آفریقایی زخمی شدند.

روز چهارشنبه نیز در حملات ارتش سعودی به منطقه «آل مقنع» شهرستان منبه، ۲ غیرنظامی یمنی کشته و چهار تن دیگر زخمی شده بودند.

مناطق مرزی استان صعده تقریبا هر روزه شاهد حملات راکتی و گلوله باران توپخانه‌ای و تیراندازی نظامیان متجاوز سعودی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیرو‌های مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آن‌ها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها