سردار آزادی: امسال راهیان نور تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد

مسئول سازمان نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: امسال راهیان نور تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۷۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸ - 03February 2023

سردار آزادی: امسال راهیان نور تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «عبدالرضا آزادی» مسئول سازمان نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای ترویج فرهنگ شهدا اظهار داشت: در ایام دهه‌فجر یکی از بهترین اقدامات تجلیل، تقدیر و گرامیداشت یاد شهدا است که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دهه فجر امسال برنامه آبروی محله برگزار می‌شود، بدین صورت که پایگاه‌های بسیج با توجه به نام شهیدی که روی کوچه است مردم مقابل منزل آن شهید در همان کوچه برنامه‌ی خاطره‌گویی و روایت دارند. اجرای یادواره‌های خانگی شهدا به صورت تجمع در منزل شهدا است که همرزمان شهید، روایت شهید را در منزل شهیدبازگو می‌کنند تا یاد و نام شهدا ارج نهاده شود.

مسئول سازمان نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد: در مراکز استان‌ها سامانه‌ای داریم برای بارگزاری آثار شهدا که این کمک می‌کند به چاپ کتاب، ساخت فیلم کوتاه و بلند از زندگی شهدا و دفاع مقدس تا دفاع مقدس و شهدا در یاد‌ها ماندگار شوند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله ۳۰۰ کتاب با توجه به آثار شهدا تالیف و منتشر می‌شود و پایه اصلی تولیدکتاب شهدا همین جمع آوری آثار شهدا است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند «ما زمانی می‌توانیم در مورد شهدا کار کنیم که به موضوع هنر بپردازیم» از این رو کنگره شهدا بر همین اساس برگزار می‌شود.

سردار آزادی در پایان گفت: ما یک واحد جمع‌آوری آثار شهدا، واحدفرهنگی و هنری و یک واحد روایت‌گری داریم که خاطرات شهدا و ادبیات دفاع مقدس را روایت می‌کنند. همچنین، تلاش کردیم امسال راهیان نور فقط مختص به ایام نوروز نباشد از این رو راهیان نور تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

انتهای پیام/933

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار