مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا:

احداث ۱۰ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور/ سالیانه ۶۰ میلیارد تومان برای کمک به درمان بیماران سرطانی هزینه می‌شود

فتحیان با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار بیمار سرطانی را در سطح کشور توانستیم تحت پوشش قرار دهیم، گفت: برای درمان این بیماران نیز سالی ۶۰ میلیارد تومان توسط ۲۹ مرکز این خیریه در استان‌های مختلف کشور هزینه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۷۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 04February 2023

احداث ۱۰ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در کشور/ سالیانه ۶۰ میلیارد تومان برای کمک به درمان بیماران سرطانی هزینه می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «نصرالله فتحیان» مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا صبح امروز در همایش مجمع خیرین این موسسه که در مرکز ‌همایش های صدرا برگزار شد، اظهار داشت: از رزمندگان دفاع‌ مقدس هستیم، دورانی‌که سخت‌ترین حلقه نجات مجروحان از زیر آتش بود؛ کاری که به شایستگی انجام شد و بدین ترتیب تعداد زیادی از رزمندگان سلامتی خود را با تلاش امدادگران و کادر پزشکی بازیافتند.

فتحیان ‌افزود: بعد از اتمام‌ دفاع مقدس تا الان ۲۰ هزار خیر از جامعه پزشکی عضو این موسسه هستند که امسال ۱۵ هزار نفر به جمع خیرین امدادگران عاشورا اضافه شدند؛ موسسه‌ای که بخشی از هزینه‌های آن توسط بنیاد ۱۵ خرداد تامین می‌شود.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا ادامه داد: امروز‌ سخت ترين ‌حلقه درمان، بیماران سرطانی هستند به همین دلیل این ‌موسسه فعالیت خود را معطوف به درمان بیماران سرطانی قرار داده است به همین جهت بیش از ۸۰ هزار بیمار سرطانی را در سطح کشور توانستیم تحت پوشش قرار دهیم و برای درمان آنها نیز سالی ۶۰ میلیارد تومان توسط ۲۹ مرکز این خيريه در استان های مختلف کشور هزینه صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: چون ‌معتقدیم پیشگیری بر درمان الویت دارد، بیشترین تلاش خود را در حوزه پیشگیری و آموزش قرار دادیم که در این ارتباط تاکنون چهار مرکز ‌پیشگیری و ‌تشخیص زود هنگام سرطان از ۱۰ ‌مرکز مصوب شده توسط هیات امنای امدادگران عاشورا را در سیستان و بلوچستان، سمنان، بروجن و بوشهر درحال احداث و تکمیل داریم.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا سپس‌ تصریح کرد: بواسطه شبکه سازی ‌ملی که در رابطه با ‌پرونده افراد تحت پوشش این‌خیریه صورت ‌گرفته به لحظه امکان رویت پرونده آنها میسر شده است؛ البته در راه خدمت رسانی به مردم تاکنون سه شهيد مدافع سلامت در سیستان و بلوچستان تقدیم ‌کرده ایم.

وی همچنین تاکید کرد: صنعت بیمه کشور‌ ضعیف است چون بیمه شدگانی ‌که از بیماری های صعب العلاج هم چون‌ سرطان رنج می‌برند نمی توانند داروهای مورد نیاز خود را با بیمه تهیه کنند؛ از سوی دیگر به دلیل اینکه بیماران تحت موسسه این افرادی کم بضاعت هستند سعی کردیم علاوه بر کمک به درمان بیماری آنها، از ارایه خدمات حمایتی(ارزاق) به مددجویان تحت پوشش در حد توان دریغ نکنیم از این روی‌ تاکنون کمک هایی را به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به این افراد اهدا کردیم.

فتحیان سپس با اشاره به تلاش نیروهای مسلح جهت کمک به مردم در زمان ‌شیوع کرونا، اظهار داشت: زمانی ‌که کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرد، فرمانده معظم ‌کل ظرف از نیروهای مسلح درخواست کردند تا برای کمک به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند لذا تنها در یک ‌اقدام که نیروهای مسلح انجام دادند، ظرف مدت دو ‌ماه ۳۵ هزار تخت نقاهتگاهی را برپا‌کردند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها