فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی:

۱۹ بهمن نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

امیر صدقی ۱۹ بهمن را نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: نیروی هوایی با بیعت به موقع با امام راحل به انقلاب اسلامی هویت بخشید.
کد خبر: ۵۷۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ - 04February 2023

۱۹ بهمن نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان «نعمت‌‌الله صدقی» ارشد نظامی ارتش در بوشهر و فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش نقش این نیرو در پیروزی انقلاب اسلامی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: 19 بهمن سال 1357 کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل بیعت کردند و طومار تاریخی طاغوت را در هم پیچیدند.

امیر صدقی با بیان اینکه 19 بهمن در پیمان تاریخی نیروی هوایی با امام راحل یک بیعت تاریخی است گفت: رژیم طاغوت تصور نمی‌کرد این مهم محقق شود و بیعت کارکنان نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ضمن تضعیف حکومت طاغوت به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت داد.

فرمانده پایگاه شهید یاسینی بوشهر 19 بهمن را نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: نیروی هوایی با بیعت به موقع با امام راحل به انقلاب اسلامی هویت بخشید.

امیر صدقی با تشریح نقش نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: در طول دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشارکت دیگر نیروهای مسلح تأثیر به‌سزایی در پیروزی جنگ تحمیلی داشتند.

وی به عملیات کمان 99 پرداخت و تصریح کرد: عملیات کمان 99 یکی از حماسه پر افتخار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس است و در این عملیات بیش از 340 فروند هواپیما به پرواز درآمد و 140 فروند آن با عبور از خاک و مرز ایران ضربات مهلکی به دشمن وارد کردند.

فرمانده پایگاه شهید یاسینی بوشهر حضور در عملیات‌های شکست حصر آبادان، بیت‌المقدس، طریق‌القدس، بدر، خیبر و دیگر عملیات‌ها را از افتخارات این نیرو دانست و خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها حضور نیروی هوایی تأثیر به‌سزایی در پیروزی و کمک به سایر نیروهای مسلح داشت.

امیر سرتیپ دوم صدقی افزود: اکنون نیروی هوایی ارتش در اقصی نقاط ایران اسلامی در حال خدمت‌رسانی است و در مبارزه با داعش تأثیر بسیاری در تیم ترابری داشت و در زلزله اخیر خوی نیز نیروی هوایی فعالیت‌های ترابری قابل توجهی داشته است.

وی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون بر اساس پیمان با امام راحل و بیعت با رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، شهیدان والامقام و ملت بزرگ ایران بسته شده پایدار خواهد ماند و از ایران عزیز دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار