ارتباط با ایران، بهانه آمریکا برای تحریم شرکت‌های چینی

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد ایالات متحده در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های چینی به بهانه ارتباط با ایران است.
کد خبر: ۵۷۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ - 04February 2023

ارتباط با ایران، بهانه آمریکا برای تحریم شرکت‌های چینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال شنبه (چهارم فوریه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد ایالات متحده در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های چینی تولیدکننده محصولات نظارتی به ادعای «فروش به نیروهای امنیتی ایران» است.

به گزارش وال استریت ژورنال مقام‌های آمریکایی در مرحله پیشرفته گفت‌و‌گوها درباره تحریم‌ها هستند و بر روی شرکت Tiandy Technologies تولیدکننده تجهیزات الکتریکی مستقر در خارج از شهر تیانجین چین که در این گزارش ادعا شده محصولاتش به واحدهایی از سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی ایران فروخته شده، تمرکز کرده‌اند.

پیش‌تر هم «راب مالی» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور در مصاحبه با وبگاه «بلومبرگ» از تلاش آمریکا برای تداوم اعمال فشار به چین برای توقف خرید نفت از ایران خبر داد.

نماینده آمریکا در ایران گفت که در راستای اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری‌ اسلامی، واشنگتن قصد دارد پکن را وادار کند که واردات نفت از ایران را متوقف کند. وی در این خصوص گفت: «چین مقصد اصلی صادرات غیرقانونی ایران است و گفت‌وگوها برای منصرف کردن پکن از خریدها تشدید خواهد شد».

در ماه‌های اخیر، کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس تلاش دارند به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران، مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی را به حاشیه برانند و حتی اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا به بهانه حمایت از مردم ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد که البته خود مقام‌های اروپایی از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که این اقدام با موانع قانونی همراه است.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه در کنفرانس خبری بار دیگر در حمایت از اغتشاشات ایران گفت ماه‌هاست که برجام برای آمریکا اولویت ندارد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار