انتقاد سازمان ملل از تل‌آویو برای افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای افزایش و تسهیل صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها انتقاد کرد و آن را عاملی برای خونریزی بیشتر دانست.
کد خبر: ۵۷۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 04February 2023

انتقاد سازمان ملل از تل‌آویو برای افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «وولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (شنبه) در بیانیه‌ای گفت که تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای افزایش و تسهیل صدور مجوز سلاح به شهرک‌نشینان تنها موجب خون‌ریزی بیشتر می‌شود.

به نوشته خبرگزاری صفا، در این بیانیه آمده است که چنین تصمیمی تنها به خشونت بیشتر و کشته و زخمی شدن افراد بیشتری از هر دو طرف درگیری‌ها در فلسطین اشغالی می‌انجامد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین با بیان اینکه افزایش صدور مجوز سلاح موجب نقض حقوق بشر در منطقه خواهد شد، افزود: «در سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد رکورد شکنی در موارد قتل فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی بودیم و این وضعیت در سال ۲۰۲۳ هم به همین شدت ادامه یافته است».

به گفته او از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و هفت صهیونیست دیگر نیز در پی عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینی‌ها از پا در آمده‌اند. این آمار در سال گذشته میلادی ۱۵۴ شهید از میان فلسطینی‌ها و ۲۴ کشته از میان صهیونیست‌ها بود.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از جلسه کابینه امنیتی شنبه هفته گذشته اعلام کرد که صدور مجوز حمل سلاح برای صهیونیست‌ها افزایش خواهد یافت.

روز پنج شنبه نیز وبگاه ۰۴۰۴ رژیم صهیونیستی نوشت که قرار است ده‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیست از بیم حملات فلسطینی‌ها مجوز حمل سلاح دریافت کنند که در مرحله اول ۱۷ هزار مجوز صادر خواهد شد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از تندروترین اعضای کابینه نتانتیاهو به شمار می‌رود، بانی این طرح است و این هفته با مقامات دیگر رژیم تل آویو در این خصوص جلسه خواهد داشت.

سال گذشته ۱۷ هزار صهیونیست درخواست مجوز حمل سلاح کرده بودند که قرار است این مجوز‌ها به سرعت صادر شود و همچنین روند صدور مجوز‌ها در این وزارتخانه سرعت خواهد یافت.

بن گویر همچنین از مقامات وزارت امنیت داخلی خواسته است تا مصاحبه برای ارائه مجوز سلاح را آسان‌تر کرده و از کسانی که سابقا در ارتش صهیونیستی، شاباک، موساد، پلیس و گارد مرزی حضور داشتند، مصاحبه‌ای گرفته نشود.

به ادعای بن گویر، وجود سلاح بیشتر در دست شهرک‌نشینان صهیونیست موجب کاهش اثربخشی حملات شهادت طلبانه و انتقام جویانه فلسطینی‌ها خواهد شد.

تلاش کابینه نتانیاهو برای مسلح کردن تعداد بیشتری از صهیونیست‌ها پس از آن شدت گرفت که یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی در هفت بهمن ماه هشت صهیونیست را در قدس اشغالی با شلیک گلوله به هلاکت رساند و حداقل ۱۲ صهیونیست دیگر را زخمی کرد و توانست از محل عملیات فرار کند، هرچند در نقطه دیگری با نظامیان صهیونیست درگیر شده و به شهادت رسید.

به نوشته نشریه نیویورکر آمریکا، «خرید اسلحه در اسرائیل نیازمند مجوز "دولتی" است و فرد خریدار باید شرایط لازم برای دریافت این مجوز را داشته باشد. یعنی دارای حداقل سن ۲۷ سال باشد و خدمت سربازی را پشت سر گذاشته باشد و در تست ایمنی اسلحه و دریافت نامه از پزشک مبنی بر برخورداری از سلامت جسمی و روانی پذیرفته شده باشد».

چندی پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هر فردی مجوز حمل سلاح دارد، آن را با خود حمل کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار