۴۴ سال افتخار/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:

تداوم انقلاب اسلامی خط بطلانی بر یکه‌تازی نظام سلطه/ دهه فجر بهترین فرصت برای اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: مقاومت ۴۴ ساله مردم ایران اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان، به معنای کشیده شدن خط بطلانی بر یکه‌تازی‌‌های نظام سلطه است.
کد خبر: ۵۷۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ - 05February 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس - در چهل ‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی دست داد تا پای صحبت‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بنشینیم و با او از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره) بگوییم و بشنویم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

دفاع‌پرس: ماهیت انقلاب اسلامی چه بود؟

انقلاب اسلامی یک «آری بزرگ» به اسلام ناب محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله و یک «نه بزرگ» به همه دشمنان و مخالفین اسلام بود.

امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود با تمسک به حدیث مشهور ثقلین که به کتاب خدا و عترت به عنوان دو ثقل گرانبها به‌ودیعه گذاشته شده اشاره داشتند. مومنان دینی قلمداد می‌کردند ایشان دردمندانه به این دو ثقل از دید دشمنان دین که شامل مهجوریت کتاب الهی و مهدورالدم بودن اولیای دین خداست اشاره کردند، اما امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را برای برپایی دین خدا، بیرون آوردن کتاب خدا از مهجوریت و دفاع از مظلومیت اولیای دین آغاز کردند و فریاد مظلومانه‌ ایشان این بود که «ای علمای اسلام به داد اسلام برسید».

انقلاب اسلامی برای بازگشت به فرامین و دستورات الهی و «نه» گفتن به دشمنان دین خدا بود. الحمدالله به رغم خواست دشمنان، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام سیاسی اسلامی برپا شد و علیرغم خواست دشمنان که هدفی جز نابودی و فروپاشی انقلاب اسلامی دنبال نمی‌کردند روز به روز بر قدرت، شوکت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده شد.

دفاع‌پرس: پیروزی انقلاب اسلامی چه تأثیری به‌همراه داشت؟

در اواخر ۴۳ سالگی و آغاز ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم به کوری چشم بدخواهان، دشمنان رفتنی شدند و نظام مقدس اسلامی و امام خمینی(ره) ماندگار و دفاع مقدس و نام و یاد شهیدان در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی جاودانه شد و حماسه جاوید ملت ایران برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت کرد.

امروز انقلاب اسلامی معلم برجسته مستضعفان عالم شده و به آن‌ها آموخت که اگر می‌خواهند آزاد زندگی کنند باید به اندیشه امام خمینی(ره) که ایستادگی در برابر دشمنان و تمسک به اسلام در آن یک اصل است، تأسی کنند.

انقلاب اسلامی امروز زنده، پویا و سرافراز در مسیری که برای آن طراحی شده و حاصل ایثار و ازخودگذشتگی شهیدان، ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهداست در حال حرکت است و امید آزادیخواهان جهان شده است.

دفاع‌پرس: ریشه دشمنی‌های نظام سلطه با جمهوری اسلامی چیست؟

ریشه جنگ ترکیبی دشمنان پیشرفت‌های همه جانبه و گسترده‌ای است که به برکت انقلاب و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و امتداد این حرکت در کشورهای اسلامی و به ویژه بین آحاد امت مسلمان بوجود آمده است.

دشمنان چشم دیدن پیشرفت‌های نظام مقدس اسلامی را ندارد لذا با تهدید، خیانت، جنایت و تحریم سد راه شدند اما بحمدالله انقلاب اسلامی به کوری چشم آن‌ها روز به روز در حال گسترش و فراگیری است و ملت‌های مسلمان منطقه روزبه‌روز امیدوارتر از گذشته به رهایی از چنگال طواغیت، متکی به توانمندی‌های خود در حال پیمودن این مسیر پر بهجت هستند.

دفاع‌پرس: دلیل اقدام خصمانه اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران را چه می‌دانید؟

علت کینه‌توزی دشمنان علیه سپاه پاسداران و نهادهای ارزشمند و انقلابی که در قالب نظام فعالیت دارند این است که امام و امت، ساختار نظام سپاه و همه آن‌هایی که دل در گرو نظام مقدس اسلامی دارند نظام سلطه را به چالش کشیدند و در برابر اضافه‌خواهی‌های استکباری ایستاده و به عنوان دفاع از حق، مظلوم و ارزش‌های دینی و اسلامی در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کردند. آن‌ها در این مسیر اگرچه تنها بودند اما به توفیقات شگرفی دست پیدا کردند و پیروز شدند و جنگ ترکیبی دشمن را به شکست کشاندند. این منطق بارز دشمنی دشمنان با امت حزب‌الله است.

سپاه، بسیج و جبهه مقاومت به عنوان عقبه اثرگذار و انقلابی این تفکر تحقق بخشیدن آرمان و اهداف انقلاب اسلامی را سرعت بخشیده است. کشورهای اروپایی اگرچه سپاه را در زمره گروه‌های تروریستی قرار دادند و یا در سوئد قرآن را به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان و نسخه نجات‌بخش بشر به آتش کشیدند، اما روش دشمنی که با سپاه و قرآن به راه انداخته‌اند جنگ ترکیبی و شناختی است زیرا در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی این ساختارها و نهادها دسیسه‌های آن‌ها را خنثی کرده است. باید به این نکته اذعان داشت که دشمنی نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی در مخالفت با دین، احکام الهی و اخلاق دینی نهفته است.

دفاع‌پرس: ایستادگی مردم ایران در برابر دنیای استکبار چه دستاوردی را به‌همراه داشته است؟

دشمنان از بدو شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی لحظه‌ای از فکر ساقط کردن نظام مقدس اسلامی و پشیمان کردن مردم از راهی که انتخاب کردند غافل نبودند لذا اگر ایران اسلامی ثابت قدم و استوار مانده به معنای رحم و شفقت دشمنان نیست بلکه ایستادگی و مقاومت امت حزب‌الله باعث شده تا این کشور سرافراز، پیروز، مقاوم، باشکوه و با اقتدار بماند. مقاومت ۴۴ ساله مردم در برابر توطئه‌های دشمنان، به معنای کشیده شدن خط بطلانی بر یکه‌تازی‌‌های نظام سلطه است.

نظام سلطه به صورت مستمر به دنبال تعریف دوگانه‌های مورد علاقه خود است. اول گروه‌های نیابتی را سازماندهی می‌کند و در ادامه، یک روز آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد و روز دیگر آن‌ها را تروریست می‌خواند. این برخوردهای دوگانه نظام سلطه برای جهان اسلام مخصوصاً برای آحاد جامعه روشن است. هر جریانی که در تابعیت نظام سلطه نباشد باید محو شود اگرچه آن جریان همانند سپاه، بسیج و سایر بخش‌های نظام حق‌طلب، خداپرست و متدین باشد.

دفاع‌پرس: دهه فجر یکی از فرصت‌های مناسب برای نقش‌آفرینی آحاد جامعه به خصوص خواص در جهاد تبیین است، نظر خودتان را بفرمایید.

در دهه فجر باید با تمام ظرفیت‌ها به میدان آمد و در راستای دفاع از مردم و حرکت توفنده در حال پیشرفت در چارچوب نظام مقدس اسلامی، جبهه مقاومت و خیزش مستضعفین عالم علیه مستکبرین گام برداشت.

نباید از تعاریف ضدبشری نظام سلطه ترسید و اسیر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن شد بلکه باید با برافراشتن پرچم جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و هنری به میدان بیائم.

حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس، مدافعان حرم، حریم، سلامت و امنیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت کار بسیار بزرگی کرده‌اند؛ لذا باید از دستاوردهای بدست آمده دفاع کنیم و فریب سربازان جنگ رسانه‌ای دشمن که به دنبال تغییر جای خادم و خائن هستند را نخوریم. دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا ایستادگی و اراده جبهه مقاومت را که به گستردگی جهان اسلام است درهم بشکند اما پایمردی مجاهدین مسلمان این توطئه آن‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

نظام سلطه می‌خواهد نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد لذا با توجه به توطئه‌های دشمن، در دهه فجر باید به بیان حقایق، دستاوردها و کارکردهای بی‌نظیری که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده بپردازیم و پرده از تزویر دشمن برداریم و کارآمدی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

دفاع‌پرس: در شرایطی که دشمن جنگ ترکیبی و شناختی را علیه ایران اسلامی آغاز کرده چگونه باید با آن مقابله کرد؟

اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون و مرهون خون شهدا، پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف، ایثارگران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران است که با اثبات کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی که نشان از ماندگاری آن دارد، جنگ ترکیبی دشمن خنثی می‌شود. آحاد جامعه حرکت کسانی را که در نظام مقدس اسلامی خدمت خالصانه می‌کنند و خدمتگزار صادق هستند تداوم‌بخش ایثار شهیدان و مجاهدت ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت می‌دانند و این مهم باعث یاس و ناامیدی دشمنان در این جنگ خواهد شد.

ما میراث امام خمینی(ره) و شهیدان را در تقویت امروز جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی می‌دانیم و تداوم راه شهدا در تقویت انقلاب اسلامی و گسترش آن در جهان اسلام در قالب جبهه مقاومت است.

دشمن تهمت زیاد می‌زند و در هزاران رسانه دروغ‌پراکنی می‌کند اما حقیقتی که در جامعه جریان دارد این است که انقلاب اسلامی پویا، ماندگار، مقتدر و پیشرونده است و مردم ایران، مسلمانان و مستضعفین را به ایستادگی و مقاومت در برابر دنیای استکبار فرا می‌خواند. ما در راه پر بهجتی که آغاز کردیم باید ثابت قدم بمانیم.

دفاع‌پرس: نقش جوانان را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باید از همسنگران خود در سطح استان صمیمانه تشکر کنم که در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه هستند. در این مقطع حساس که مقطع تبیین و آگاهی‌بخشی به نسل جوانی است که در تیررس تیرهای زهرآگین رسانه‌ای دشمن قرار دارند از آن‌ها دعوت می‌کنم به میدان بیایند و از این نسل توانمند دفاع کنند.

جوانان ایران اسلامی مسلمان هستند و در خانواده‌های متدین رشد کردند، اگرچه برخی از آن‌ها تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفتند اما با هدایت همین نسل جوان و نوجوان به سراغ دشمنان می‌رویم و تقاص خون‌های به‌نا‌حق ریخته شده شهدای مدافع امنیت را می‌گیریم.

انقلاب اسلامی پایدار و استوار در اوج اقتدار قرار دارد و روز به روز در حال گسترش است. مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی که در جامعه مشاهده می‌شود در چشم تیزبین آحاد امت حزب‌الله دور نیست. ما این محدودیت‌ها را نتیجه اقدامات خصمانه دشمنان و اخلالگران نفوذی می‌دانیم که با ایستادگی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از این چالش‌ها نیز عبور می‌کنیم و باز هم چشم دشمنان را کور خواهیم کرد و انقلاب اسلامی را که ۴۴ ساله شده به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) می‌سپاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار