سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان زنجان:

فیلم مستند شهید مدافع حرم «داود مرادخانی» تولید شد

«اوجاقی» از تولید فیلم مستند شهید مدافع حرم داود مرادخانی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ - 05February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «محمد اوجاقی» سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: این مستند به همت معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید شده و آماده رونمایی است.

اوجاقی گفت: رایزنی‌های لازم با برخی از شبکه‌های سراسری صدا و سیما انجام شده و مقرر است در آینده نزدیک از شبکه‌های سراسری سیما پخش شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: مستند شهید «داود مرادخانی» در راستای معرفی شخصیت و منش شهدای استان بخصوص شهدای مدافع حرم به عنوان الگوی نسل جوان در ۲۳ دقیقه تهیه و تولید شده است.

شهید داود مرادخانی اول فروردین ماه سال ۱۳۴۸ درتهران به دنیا آمد و ۶ ساله بود که خانواده‌اش به زنجان مهاجرت کردند.

شهید مرادخانی جوانی انقلابی و پرورش یافته در پایتخت شور و شعور حسینی در ۱۷ سالگی که سنگر دانش را رها کرد تا به یاری حسین زمان بر صدامیان بعثی بشورد. سرزمین‌های غرب و جنوب ایران، شرق دجله و هورالعظیم قدم‌های این شهید را به خاطر دارند، شهید مرادخانی در میدان نبرد در عملیات والفجر ۱۰ در حلبچه مجروح شد و از خیل جانبازان شیمیایی بود.

وی در سال ۶۵ به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه رفت و در سال ۶۶ وارد سپاه پاسداران شد و در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد و حاصل ۲۷ سال زندگی مشترکشان دو دختر است.

با حمله دشمنان قسم خورده اسلام به حرم امامان و حضرت زینب (س)، طاقت نیاورد و به داوطلبان مدافع حرم پیوست، این پرستوی عاشق پس از حضور به وعده الهی عمل کرد و در نجات برادران و خواهران مسلمانش صفحاتی شکوهمند از حماسه آفرید.

شهید داود مرادخانی در ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و در سوریه به وصال معبود رسید و حسین وار در راه دفاع از حریم زینبی به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها