رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی مورد توجه مسئولین استانی باشد

سردار «ستوده» گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی نیازمند یک عزم استانی و مشارکت همه جانبه مسئولان است.
کد خبر: ۵۷۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ - 07February 2023
تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی مورد توجه مسئولین استانی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک،  سردار «سید حسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی سفری دو روزه به استان مرکزی در نشست صمیمی با مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: استان مرکزی زادگاه امام خمینی(ره) و بسیاری از مشاهیر چون امیرکبیر، پروفسور حسابی، اقا نورالدین عراقی و دیگر بزرگان عرصه علم و فرهنگ و در خود انسانهای بزرگ پرورش داده است. 
 
وی افزود: ما هر چه داریم از امام خمینی(ره) است و علیرغم همه مشکلات و توطئه های دشمنان امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است و به برکت هدایت های هوشمندانه امامین انقلاب ما توانسته‌ایم انقلاب را در سطح بین المللی صادر کنیم و این‌گونه است که در کشورهای اروپایی عزاداری امام حسین(ع) برگزار و عکس امام و شهید سلیمانی همچون بیرق عدالت‌ خواهی و مبارزه با ظلم علم می‌شود. 
 
رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: به دلیل صدور همین تفکر و عمل راهبردی است که سردار شهید سلیمانی چهره مبارز بین المللی می شود و لذا کسانی که در بنیاد  حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاران ما هستند باید چنین تفکر و عملی داشته باشند.
 
وی اضافه کرد:  خدمت در راه شهدا را همکاران ما باید یک تکلیف و وظیفه شرعی بدانند نه شغل چرا که ما مدیون شهدا هستیم و اگر با فراغ بال به زندگی اجتماعی و فعالیت فرهنگی  می پردازیم از وجود و برکت همین شهداست. 
 
سردار ستوده بیان کرد: باید در امورات اداری و شخصی از شهدا استمداد طلبید و سیره شهدا را در همه بخش های زندگی و جامعه عملیاتی کرد.
 
وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: از ظرفیت مردم جامعه استفاده کنید چرا که مردم عزیزمان عشق خود را در خصوص شهدا در ایام تشییع و استقبال از شهدا نشان داده اند و حضور باشکوه مردم در تشییع شهدا و استقبال آنها از پیکرهای مطهر شهدا نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.
 
رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مردم همواره شهدا را دوست دارند و خود را در قبال آنها مسئول می دانند و این موضوع در تشییع شهدای گمنام و استقبال های مردمی شگفت آور است. 
 
وی تأکید کرد: این راهبردی عمل کردن و استمداد از شهدا نیازمند اخلاص و همدلی در کارهاست و ما باید آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
 
سردار ستوده در خصوص ضرورت همراهی دستگاههای استان در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و فعالیتهای فرهنگی اداره کل استان مرکزی بیان کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاههای دولتی ساخت موزه دفاع مقدس را باید تکلیف برای خود بدانند  لذا پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار توسط همه دستگاه ها و نهادها یک ضرورت مهم است.
 
وی افزود: در طی سال های اخیر اقدامات و فعالیت های بسیار خوب و چشمگیری در حوزه ایثار و شهادت و اداره کل و کنگره شهدا در استان مرکزی انجام شده که قابل تقدیر است اما استان مرکزی علیرغم وجود ظرفیت های مهم صنعتی و فرهنگی و زادگاه حضرت امام خمینی(ره) هنوز نتوانسته موزه دفاع مقدس را تکمیل کند و این نیازمند یک عزم استانی و مشارکت همه جانبه است و مقامات عالی اجرایی و دستگاهها و فرماندهان انتظامی و نظامی نسبت به این امر توجه لازم را داشته باشند. 
 
رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: امیدواریم در سال آتی با خلق رفتاری جهادگرانه و با خلوص نیت دستگاه های استان نسبت به تکمیل موزه هر چه سریعتر اهتمام ورزند. 
 
وی در خصوص اهمیت تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: در حوزه کتاب دفاع مقدس نیز کجا می‌توانیم سوژه ای نابتر از شهدا و ایثارگران پیدا کنیم!؟  خلق آثار ادبی با قهرمان پروری واقعی رزمندگان یکی از گونه‌های فاخر ادبی در همه جای دنیا است لذا می طلبد دستگاههای فرهنگی در قالب حمایت از نویسندگان استان و ناشران به تدوین و چاپ این آثار فاخر با توجه به قانون نظارت بر تدوین و چاپ کتاب دفاع مقدس که نظارت اجرای آن بر عهده ادارات کل می باشد همکاری لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها