در همایش بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد؛

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع): انقلاب اسلامی الگوی کشور‌های آزادی‌خواه جهان است

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی کشور‌های آزادی‌خواه جهان است، گفت: پیروزی و ماندگاری و پیشرفت انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان، نتیجه حضور مردم در صحنه است.
کد خبر: ۵۷۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ - 08February 2023

سردار حسنی آهنگربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در سومین همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان مکتب شهید سلیمانی الگوی جریان حلقه‌های میانی تمدن‌ساز که صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی از همان آغاز با دشمنی ابرقدرت‌ها آغاز شد و اگرچه این ابرقدرت‌ها با هم اختلاف داشتند، اما در زمینه مقابله با انقلاب اسلامی همه با هم متحد شدند و یک جبهه واحد علیه انقلاب اسلامی تشکیل دادند؛ چرا که نظام اسلامی هنجار‌های نظام سلطه و آنچه بر دنیا حاکم بوده را رد کرده بود.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به نظام حاکم بر جهان در دوران پیش از انقلاب اسلامی گفت: در آن دوره بخشی از دنیا در اختیار آمریکا و بخشی دیگر در اختیار شوروی بود؛ بخشی دیگر نیز در دست قدرت‌های درجه دوم بود که دنباله‌روی شوروی و آمریکا بودند، اما نظام اسلامی، نظام سلطه جهانی را برهم زد و نظام‌های حاکم  در جهان را رد کرد و حاضر نشد که شریک نظام سلطه‌گر جهانی شود و همین موضوع موجب دشمنی دشمنان شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: برخلاف بسیاری از پیش‌بینی‌های آن دوران، انقلاب اسلامی نه‌تنها در برابر دشمنان شکست نخورد، بلکه بیش از ۴۰ سال است که با مقاومت خود، به الگویی برای کشور‌های آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: اکنون در چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل و مقتدر ایستاده و با زورگویی و سلطه‌گری مخالف است و آرمان‌های خودش را دنبال می‌کند و با هدایت مقام معظم رهبری به سوی تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود.

سردار حسنی آهنگر پیروزی و ماندگاری و پیشرفت انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان را نتیجه حضور مردم در صحنه و پشتیبانی آن‌ها از انقلاب دانست و بیان کرد: حضور مردم حول محور ولایت فقیه مبتنی بر ارزش‌های اصیل اسلامی آن چیزی است که موجب شده جمهوری اسلامی امروز الگویی برای کشور‌های آزاد جهان شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: حضور هوشمندانه مردم در عرصه‌های مختلف مدلی است که در ادبیات جهانی آن را جامعه‌محوری می‌نامند و بسیاری از کشور‌های جهان در تلاش رسیدن به چنین مدلی هستند؛ نقطه قوتی که نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی و برگرفته از روحیه تعامل و همدلی و حمایت از یکدیگر برای تأمین نیازهاست.

وی اظهار داشت: مدل حکمرانی ایرانی مبتنی بر تشکیل بسیج مردمی برای مقابله با فتنه‌های امنیتی، حضور در بحران‌های طبیعی و همراهی مردم در کنترل بیماری فراگیر کرونا و حضور مردم در خنثی‌سازی جنگ ترکیبی آمریکای جنایتکار در سال ۱۴۰۱ تأثیر خود را به طرز شگفت‌انگیزی نشان داده است و نشان داده که هرگاه بسیج مردمی اتخاذ کردیم، خرمشهر‌های در اختیار دشمن را فتح کرده‌ایم.

سردار حسنی آهنگر یادآور شد: تاریخ اجتماعی ایران حکایت از آن دارد که برای بیرون آوردن همه مردم، بخشی از جامعه باید به عنوان پیشرو وارد عرصه شوند و زمینه را برای فعالیت همه مردم فراهم کند که این قشر در ادبیات فرمانده معظم کل قوا به عنوان «حلقه‌های میانی» نامیده می‌شود. تجربه نشان داده که هرگاه این حلقه فعالانه وارد عرصه شده، جمعیت بیشتری را با خود همراه کرده است و هرگاه منفعلانه حرکت کرده، جامعه نیز به سمت سستی حرکت کرده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار