۴۴ سال افتخار/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

انقلاب اسلامی از تجزیه ایران جلوگیری کرد/ مخاطب بیانیه گام دوم جوانان مومن انقلابی هستند

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از تجزیه ایران جلوگیری کرد، گفت: مخاطب بیانیه گام دوم، مردم ایران و بویژه جوانان مومن انقلابی هستند.
کد خبر: ۵۷۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ - 08February 2023

انقلاب اسلامی از تجزیه ایران جلوگیری کرد/ مخاطب بیانیه گام دوم، مردم ایران اسلامی و بویژه جوانان مومن انقلابی هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالي انقلاب فرهنگی در سومین همایش بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان مکتب شهید سلیمانی الگوی جریان حلقه‌های میانی تمدن ساز که صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از تجزیه ایران جلوگیری کرد.

وی با بیان اينکه روح بیانیه گام دوم پنج ساحت محتوایی، مخاطب، رویکردی، دانشی و آینده‌نگری دارد، ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) دستاوردی بزرگ داشت که یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب پایان انحطاط تاریخی ایران بود.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: انقلاب اسلامی با تمام ایدئولوژی‌های حاکم مقابله کرد و ایدئولوژی جدیدی را در مقابل ایدئولوژی های حاکم بر جهان ارائه کرد و با ارائه این نظریه ایران ذلیل و ضعیف در دوره پهلوی دوم که در آن بحث تجزیه ایران مطرح و بخشی از ایران مانند بحرین تجزیه شد و قرار بود که ایران به چند کشور تجزیه شود را به ایرانی مقتدر و یکپارچه تبدیل کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اينکه انقلاب اسلامی از تجزیه ایران جلوگیری کرد و حافظ امنیت و تمامیت ارضی کشور شد، افزود: انقلاب اسلامی شعارهای بنیادین را مانند اخلاق، معنویت، برادری، آزادی و استقلال و موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری را به دنیا عرضه کرد.

حجت الاسلام خسروپناه مدیریت جهادی را نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بخواهیم به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مدیریتی نگاه کنیم حاج قاسم نمونه بارز این مدیریت جهادی است که نشان داد بدون اتکا به استکبار جهانی می توان اهداف عالی را پیش برد و این مدیریت جهادی بود که توانستیم خاکریز ها را یکی پس از دیگری از دشمنان پس بگیریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل به آیات قرآن را موجب پیروزی در عرصه‌های مختلف دانست و گفت:انقلاب اسلامی یک نظریه کامل است و در هیچ عرصه‌ ای بن بست ندارد و اگر ما در یک عرصه با مشکل مواجه می‌شویم به دلیل این است که نظریه انقلاب اسلامی را به صورت کامل اجرا نکرده اید.

وی با بیان اینکه نظریه انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته رشد و تعالی بسیاری داشته است یادآور شد: این همه رشد و پیشرفت هایی که در روستاها در عرصه های مختلف مانند گاز رسانی، آب رسانی و برق رسانی داشته‌ایم نشان دهنده پیشرفت نظریه جمهوری اسلامی و موفقیت آن است.

حجت الاسلام خسروپناه مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را همه مردم و بویژه جوانان دانست و گفت: هر جا ما کار را دست جوانان انقلابی داده‌ایم نتیجه گرفتیم ، نسل اول و دوم انقلاب اسلامی باید جوانان انقلابی را به کار بگیرند.

وی اضافه کرد: جوانان ما با ورود به هر حوزه ای نشان دادند که می توانند بهتر از نسل اول عمل کنند البته اگر مسئولان به این جوانان باور داشته و به آنها اجازه فعالیت دهند، البته برخی از نسل اولی ها فکر می کنند که انقلاب اسلامی به آنها وابسته است، اما خیر چنین نیست جوانان ما در عرصه های علمی، هسته ای، نانو و هوش مصنوعی و سایر عرصه وارد شده و به خوبی توانستند با جسارت و ایده‌ای که دارند به موفقیت برسند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هدف دیگر بیانیه دوم انقلاب اسلامی را روحیه بخشی و امیدآفرینی دانست و گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید از حلقه های میانی که موضوع این همایش است و حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند استفاده کرد.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: آینده نگری یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

وی با طرح این سوال که آیا توانسته‌ایم بیانیه گام دوم را اثربخش کنیم گفت: به نظرم نتوانستیم آنگونه که باید و شاید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را پیاده سازی کنیم که این موضوع نیز دلایل مختلف دارد از جمله اینکه جبهه انقلاب اسلامی وحدت و انسجام لازم را ندارد و در آن کارهای موازی انجام می دهند و بر سر موضوعات تمرکز کامل ندارد، این در حالی است که دشمن در عرصه های مختلف با یک وحدت و انسجام و در یک موضوع خاص وارد عرصه مقابله با دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌شود و به عنوان مثال حجاب را به یک موضوع یک نسل از جامعه ما معرفی کرد و در مقابل جبهه انقلاب اسلامی تمرکز دارد اما در مقابل جبهه انقلاب اسلامی وحدت لازم برای مقابله با این جنگ را ندارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر دشمنان یک انسجام کامل برای نابودی انقلاب اسلامی داشتند و ما نیز باید یک جبهه‌ای واحد فرهنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه غفلت از فناوری‌های جدید را یکی دیگر از آسیبهای پیش روی جامعه ما دانست و خاطرنشان کرد: قبل از اینکه بخواهیم برنامه ریزی کنیم باید فناوری آن را طراحی کنیم؛ما نیازمند حکمرانی علم و فناوری ، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی صنعت، حکمرانی اقتصاد و حکمرانی در سایر حوزه ها هستیم اما می‌بینیم در عرصه‌های مختلف مانند عرصه اقتصادی و فرهنگی فاقد این فناوری حکمرانی هستیم.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار