مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

شعر موثرترین ابزار جهاد تبیین است

اسماعیلی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین وظایف امروز آحاد جامعه در ادامه دادن مسیر انقلاب اسلامی است، گفت: شعر موثرترین ابزار این جهاد است.
کد خبر: ۵۷۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ - 08February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، محفل شعر بانوان در راستای برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با حضور جمعی از مسئولان و بانوان شاعر استان قزوین در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار ‌شد.

در این مراسم، «سمیه اسماعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن تبریک ایام‌الله دهه‌فجر اظهار داشت: این‌ دهه فرصتی است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه تبیین و تشریح شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردها حضور و فعالیت‌های چشمگیر زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی است که در کنار وظایف مهم مادری و همسری انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: زنان بعد از انقلاب اسلامی با پوشش حجاب و رعایت ارزش‌های اسلام توانستند موفق باشند و در حوزه فعالیت‌شان نقش‌آفرینی کنند.

اسماعیلی بیان اینکه جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین وظایف امروز آحاد جامعه در ادامه دادن مسیر انقلاب اسلامی است، بیان کرد: یکی از مؤثرترین ابزارها در انجام این جهاد استفاده از زبان هنر است که شعر در رأس آن قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، کنگره بین‌المللی شعر ایثار را برگزار می‌کند که امسال هفتمین کنگره آن در استان قزوین برپا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: در راستای این کنگره تاکنون کمیته‌هایی مختلفی مانند دانش‌آموزی، دانشجویی و بانوان تکشیل و برنامه‌هایی از جمله محفل شعر شاعران و عصر شعر دانشجویی برگزار شده ‌است.

اسماعیلی با بیان اینکه اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر ایثار نهم اسفند ماه سال جاری است، گفت: اعتلای هنر و شناسایی هنرمندان واقعی و انقلابی از مهمترین اهداف این کنگره است تا از ظرفیت‌های آنها در برنامه‌های مختلف استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان از زحمات مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، «کبری علیخانی» مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین و سرهنگ «حسین فیضی» مسئول بسیج کارمندان استان قزوین مطالبی پیرامون نقش زنان در انقلاب اسلامی و دستاوردهای این انقلاب بیان کردند.

در ادامه مراسم فوق، گروه سرود بنات‌الحیدر از مسجد امیرالمومنین (ع) قزوین به اجرای سرود پرداختند. همچنین در این مراسم، برنامه‌های مختلفی مانند شعرخوانی شاعران برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها