استاندار مازندران:

نخبگان از بزرگ‌ترین ثروت‌های معنوی جامعه هستند

«حسینی‌پور» گفت: نخبگان از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها و ثروت‌های معنوی جامعه هستند و باید جایگاه آنان ارج گذاشته شود.
کد خبر: ۵۷۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ - 10February 2023

نخبگان از بزرگ‌ترین ثروت‌های معنوی جامعه هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در نشست صمیمی با نخبگان و مدال آوران جشنواره‌های ملی و بین المللی به دستاورد‌های نخبگان ایرانی در ۴۰ سال گذشته اشاره و اظهار داشت: اکنون ایران در رتبه برتر کشور‌های تولیدکننده دارو‌های گیاهی مقابله با ایدز، زخم دیابت و... قرار گرفته است.

وی افزود: نخبگان از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها و ثروت‌های معنوی جامعه هستند و باید جایگاه آنان ارج گذاشته شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه از دست دادن نخبگان را خسارت سنگین برای هر جامعه‌ای می‌دانیم، تصریح کرد: نخبگان استان باید کمک کار مدیریت ارشد مازندران در برنامه‌های توسعه‌ای مازندران باشند.

حسینی پور با بیان اینکه تور بازدید نخبگان استان از ظرفیت‌های تولیدی مازندران برای شناخت بیشتر شاخص‌های توسعه‌ای استان برگزار شود، افزود: استارت آپ‌ها در فعالیت نخبگانی باید تقویت شود. دستگاه‌های اجرایی استان باید موظف باشند در پست‌های کلیدی از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه دشمنان تلاش دارند دانشگاه‌ها را به جنگ سیاست زدگی بکشانند، تصریح کرد: نخبگان از ارکان اصلی اقتدار کشور هستند و باید خط مشی توسعه استان را به مدیریت ارشد مازندران تبیین کنند.

وی به سه اولویت استان مازندران در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت اشاره کرد و افزود: اکنون تنها از ۵ درصد ظرفیت گردشگری استان استفاده می‌شود و ۹۵ درصد ظرفیت گردشگری مازندران تعطیل مانده است. با نگاه سنتی نمی‌توانیم گردشگری استان را به سمت توسعه سوق داد. هنوز در توسعه گردشگری جنگل و دریا در ابتدای راه هستیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه صنایع مرتبط با کشاورزی باید در مازندران تقویت شود، گفت: نخبگان ساز و کار‌های توسعه‌ای استان را بر اساس این سه مولفه تدوین کنند.

وی با بیان اینکه باید بزرگ‌ترین همایش نخبگان استان را با حضور نخبگان داخل و خارج کشور مازندران برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: دستان نخبگان استان مازندران را برای توسعه مازندران می‌فشاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار