بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها / "مرضیه یزدی" همسر شهید در بازدید از غرفه دفاع پرس:

نوشتن دِینی است که به انقلاب و جامعه ادا می‌کنم/ کتاب‌هایم به پنج زبان ترجمه شده است

مرضیه یزدی همسر شهید و نویسنده ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس گفت: دینی که به انقلاب و جامعه دارم با نوشتن آن را ادا کنم. نخستین کتابم را هنگامی که با دخترم به پناهگاه می‌رفتم، نوشتم. تا به امروز 12 اثر را به چاپ رسانده‌ام.
کد خبر: ۵۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ - 09November 2015

نوشتن دِینی است که به انقلاب و جامعه ادا می‌کنم/ کتاب‌هایم به پنج زبان ترجمه شده است

مرضیه یزدی نویسنده و همسر شهید حاج محمدحسین درفشی ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به ازدواج جوانان گفت: با همسرم به صورت سنتی ازدواج کردم و هفت سال زندگی موفقی داشتیم به جوانان نیز توصیه میکنم با دقت بیشتری برای آینده خود تصمیم بگیرند. حاصل ازدواجمان یک دختر است.

وی ادامه داد: همسرم کارمند عقیدتی سیاسی ارتش بود و با بسیج نیز همکاری داشت. آخرین اعزامش از طرف بسیج مسجد محل به عملیات کربلای 4 و 5 بود.

مرضیه یزدی به نحوه شهادت همسرش اشاره و بیان کرد: در عملیات کربلای 5 در کنار دریاچه ماهی به شهادت رسید. همسرم ده سال مفقودالاثر بود. پیکرش در سال 75 به همدان بازگشت.

وی تصریح کرد: قبل از آخرین اعزامش ما را برای شنیدن خبر شهادتش آماده کرده بود. همچنین وصیتنامه جداگانهای برای هر یک از اعضای خانواده نوشته بود. در وصیتنامه اش به جوانان توصیه کرده بود قدر امام و امت را بدانند و از این سفره پهن شده (شهادت) بهره بگیرند.

همسر شهید درفشی ادامه داد: سه بار در وصیت نامه خطاب به بنده نوشته بود "حلالم کن".  

مرضیه یزدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه نوشتن را از چه زمانی آغاز کردید، گفت: از زمانی که دانشجوی دانشگاه تهران بودم به نوشتن مقالات اسلامی روی آوردم. پس از شهادت همسرم از سال 65 به صورت رسمی نویسندگی را آغاز کردم.

وی ادامه داد: نخستین اثرم دو سال پس از شهادت محمدحسین به نام "فروغی از جهان روشنایی" با موضوع فضائل خواندن سورههای قرآن مجید به چاپ رسید.

مرضیه یزدی با بیان این مطلب که نوشتن دینی است که به انقلاب و جامعه ادا میکنم، بیان کرد: دِینی که به انقلاب و جامعه دارم با نوشتن آن را ادا می کنم. نخستین کتابم را هنگامی که با دخترم به پناهگاه میرفتم، نوشتم. تا به امروز 12 اثر را به چاپ رساندهام.

نویسنده کتابهای دفاع مقدس، ادامه داد: در سال 85 به عنوان نویسنده ممتاز پنجمین همایش بین المللی بانوان قرآن پژو معرفی شدم. همچنین در سال 86 رتبه سوم اساتید دانشگاهها در رشته پژوهشهای علوم قرآنی در اصفهان را کسب کردم.

وی تصریح کرد: به حوزه نرفتهام اما به لطف خداوند در رابطه با علوم قرآنی نوشتهام و آثارم را حوزه و دانشگاه نیز قبول کرده است.

مرضیه یزدی با اشاره به سختی چاپ کتاب برای بانوان، بیان کرد: برای بانوان چاپ کتاب دارای دشواریهایی است که از این رو به تاسیس سایتی به نام "پرتوی قرآن" روی آوردم تا 12 اثر چاپ شده را جاودان کنم. تا به امروز این سایت به 5 زبان ترجمه شده است.

وی ادامه داد: محور اصلی سایت بهداشت ازدواج از دیدگاه اسلام است.

سایت "پرتوی قرآن" نیز در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها شرکت کرده است. علاقمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت سایت و آشنایی با آثار چاپ شده "مرضیه یزدی" به غرفه 157 در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها