معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح:

لزوم تقویت قدرت هجوم به دشمن/ نباید در بازدارندگی متوقف شویم

سردار شکارچی گفت: باید قدرت هجومی خودمان را بالا ببریم، دشمن این همه ضعف دارد، دشمن، فرهنگ دنیا را تغییر می‌دهد و انسانیت را از بشر می‌گیرد، لذا باید کاری کرد و نباید در بازدارندگی متوقف شویم.
کد خبر: ۵۷۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ - 17February 2023
لزوم تقویت قدرت هجوم به دشمن/ نباید در بازدارندگی متوقف شویمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکارم است چه در ستاد کل و چه در سازمان نیرو‌های مسلح و غیره. ما دو کار بسیار اساسی در این ستاد انجام می‌دهیم، یکی اینکه باید ظرفیت‌های دستگاه‌های فوق را در تقویت جبهه فرهنگی در سطح نیرو‌های مسلح و ملی، منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای به کار بگیریم که به حمدالله توفیقات خوبی تا الان حاصل شده است.
 
سردار شکارچی بیان کرد: موضوع دوم این است که باید این ظرفیت را در تعامل با دستگاه‌های فرهنگی کشور هم تقویت کنیم و کمک کنیم به همه دستگاه‌های فرهنگی و ظرفیت هایشان را برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در چند فصلی که عنوان شد به کار بگیریم.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم ما در حوزه جنگ نرم و جنگ شناختی و کار در حوزه فضایی مجازی است که چهل و چهار قرارگاه در این زمینه فعالیت دارند. در سطح راهبردی این مجموعه‌ها در ۴۲۰ شهر کشور، اقدامات لازم در فضای مجازی را به صورت فعال انجام می‌دهند.
 
سردار شکارچی تصریح کرد: اول در حوزه محرومیت زدایی، سازندگی و خدمت رسانی به مردم است که با استفاده از ظرفیت نیرو‌های مسلح هم اکنون در خوی و سیستان بلوچستان در کردستان و حتی خارج از کشور برای کمک به مسلمانان در زلزله ترکیه و سوریه فعال هستند.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: این ستاد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنر و سایر حوزه‌های اثرگذار در جنگ نرم فعالیت می‌کند که یک بخش آن رسانه و تبلیغات دفاعی است. نمی‌شود همه این‌ها را در حوزه فرهنگی و تبلیغات دفاعی تعریف کرد، این کار بسیار گسترده و بسیار موثر است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که کشور ما به آن نیاز دارد موضوع فرهنگی و اجتماعی است.
 
وی افزود: من گلایه می‌کنم از دستگاه‌های فرهنگی کشور که خیلی ساده به مسولیتشان نگاه می‌کنند، از کمیسیون فرهنگی مجلس گرفته تا شورای انقلاب فرهنگی، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که مسئولیت دارند و غافل هستند از اینکه یک هجوم همه جانبه از سراسر جهان و کشور‌های که با ما دشمنی دارند مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم جعلی صهیونیستی که ما آن را کشور نمی‌دانیم، و ایادی‌شان، سازمان‌های منافقین، سلطنت طلب ها، همه دست به دست هم داده اند تا یک هجوم همه جانبه به فرهنگ دینی و ملی ما داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: ما در حوزه وظیفه اصلی نیرو‌های مسلح که در واقع اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی هست، سطح و قدرت مان اقتدارمان به سطحی رسیده که دشمن فکرش را هم نمی‌کند که بخواهد به ما هجوم آورد، چون تاوان زیادی را باید پس بدهد، در حوزه سخت و نیمه سخت به سطح قابل قبولی در حوزه بازدارندگی رسیدیم.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما باید در حوزه فرهنگی دو کار انجام بدهیم، اول اینکه قدرت بازدارندگی را هدف گذاری کنیم و به سطحی از قدرت بازدارندگی برسیم که یاس و نا امیدی در دشمن ایجاد کنیم تا فکر هجوم نکند، دوم قدرت هجومی خودمان را بالا ببریم، دشمن این همه ضعف دارد، دشمن، فرهنگ دنیا را تغییر می‌دهد، انسانیت را از بشر می‌گیرد، لذا باید کاری کرد؛ نباید در بازدارندگی متوقف شویم، می‌بتوانیم علاوه بر اینکه جلوگیری کنیم از آسیب به هویت ملی و دینی مان، قادر باشیم بشر را از دست استکبار جهانی نجات بدهیم.
 
سردار شکارچی اضافه کرد: باید حوزه تربیت را در کنار حوزه آموزش در اولویت قرار بدهیم، چه در سطح آموزش و پرورش، دانشگاه های، مراکز علمی آموزشی و هر جایی که جوانان در صحنه‌های حضور دارند، دوم جهاد تببین. بار‌های رهبری تاکید کردند که بهترین حربه و بهترین شیوه مقابله با دشمن و آزادسازی فکر و اندیشه از چنگال استکبار جهانی، جهاد تببین است. این باید به صورت یک نهضت تبدیل شود، باید همه دستگاه‌های به مقوله جهاد تببین اهمیت بدهند.
 
وی بیان کرد: سومین موضوع برگزاری راهیان پیشرفت است، یعنی جوانان خودمان را ببریم تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی را ببیند، چه اتفاقی افتاده و یک مقایسه مطالعه تطبیقی هم در این زمینه داشته باشیم، اینکه قبل از انقلاب جه داشتیم، با بعد از انقلاب چه داریم را مقاسیه کنیم، بعد از انقلاب کشور ما هزار رشد پیشرفت داشته است که جوانان ما بسیاری از این پیشرفت‌ها را اطلاع ندارند، می‌توان تحت عنوان راهیان پیشرفت این دستاورد‌ها را به جوانان منتقل کرد.
 
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: گفتمان ما با جوانان امروز باید متناسب با ذوق سلیقه شان باشد، با تجربه‌ها نباید از نسل جوان فاصله بگیرند، جوانان پر انرژی عاقلی که خیلی انقلابی هستند، باید به این چشم به جوانان نگاه کنیم، بعد متوجه می‌شویم نیاز جوان ما چقدر است، تحمیل اراده بر جوانان ما بر هر شکلی ممکن است جواب ندهد.
 
سردار شکارچی گفت: نیاز‌های جوان امروز را بشناسیم و مرتب آسیب شناسی کنیم، بعد براساس آسیب شناسی و نیاز سنجی که کردیم و بعد از اینکه آن گفتمانی که با جوانان باید داشته باشیم را شناسایی کردیم، براساس این آسیب شناسی و نظرسنجی عمل کنیم وگرنه ممکن است به خطا برویم و جوانان از دست بدهیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار