معرفی کتاب/

«لَه لِهء سیستونی»

کتاب «لَه لِهء سیستونی» تاریخ شفاهی مجموعه خاطرات سرتیپ آزاده جانباز «جهانگیر دسترس» که به قلم «غلامحسین زرگر» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۵۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸ - 25March 2023

« لَه لِهء سیستونی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «لَه لِهء سیستونی» (برادر سیستان) تاریخ شفاهی مجموعه خاطرات هشت سال دفاع مقدس سرتیپ آزاده جانباز «جهانگیر دسترس» که به قلم «غلامحسین زرگر» به نگارش درآمده است.

این کتاب در سال 1399 که در 145 صفحه که شامل هفت فصل، به چاپ رسیده که فصل اول «دوران کودکی و نوجوانی»، فصل دوم «استخدام در نیروی زمینی ارتش»، فصل سوم «جنگ تحمیلی»، فصل چهارم «دوران اسارات»، فصل پنجم «مراجعت به ایران»، فصل ششم «دوران بازنشستگی» و فصل هفتم «اسناد و مدارک» است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

شیرین ترین لحظات عمرم زمانی بود که روز پنجشنبه (25 مرداد 1369) به هنگام هواخوری در محوطه اردوگاه مشغول قدم زدن و صحبت کردن با سایر اسراء بودم که به یکباره از بلندگو اعلام شد؛ خطبۀ تاریخی صدام حسین تا دقایقی دیگر از رادیو و تلویزیون اعلام می شود همه اسراء سراسیمه بداخل آسایشگاه هجوم بردند و با سکوت مطلقی که حاکم شده بود، از تلویزیون اعلام گردید که قیل قرارداد 1975 م الجزایر توسط صدام حسین پذیرفته شد و مبادله اسراء از روز جمعه بعنوان حسن نیت صورت می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار