جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد؛

لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترل

امیر سرتیپ نصیرزاده با تأکید بر لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترل گفت: در زمینه فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ - 26February 2023

لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترلبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (یکشنبه) در نخستین همایش بین‌المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، اظهار داشت: موضوع فرماندهی و کنترل فقط در حوزه نظامی معنا پیدا نمی‌کند، بلکه در سایر عرصه‌ها و حوزه‌ها نیز بحث فرماندهی و کنترل، آن هم در سطح ملی کاربرد دارد.

امیر نصیرزاده افزود: در رابطه با فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته و قبل از وقوع هر بحرانی تمرین‌های لازم برای کسب آمادگی صورت گرفته باشد؛ لذا برای فرماندهی و کنترل باید از قبل طرح و برنامه داشته باشیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: قوانین انتظامی، امنیتی، بهداشتی، درمانی متناسب با منطقه و بحران باید از قبل تدوین شود؛ به‌عنوان مثال قوانین مدیرت بحران در منطقه سیل‌زده با منطقه زلزله‌زده متفاوت است و همین‌طور شرایط در هر استان، متفاوت از سایر استان‌هاست.

وی سپس به نقش رسانه، آموزش مدیران، دانش آموزان و استفاده از تجربیات دیگران در مدیریت و فرماندهی کنترل اشاره و عنوان کرد: ترکیبی از فناوری‌های هوشمند و سنتی را هم باید در موضوع فرماندهی و کنترل لحاظ کنیم.

امیر نصیرزاده اضافه کرد: البته بخش اعظم فرماندهی و کنترل قبل از وقوع بحران است؛ چون بحران‌ها در جهان از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و به همین دلیل زیرساخت‌ها و پدافند غیرعامل نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار